אוניברסיטת בן-גוריון תארח תחרות סייבר בינלאומית

אוניברסיטת בן-גוריון תארח תחרות סייבר בינלאומית

bigstockphoto

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב תארח קבוצות נבחרות מבתי ספר תיכוניים בישראל, אוניברסיטאות, וסטודנטים לתואר שני, אשר הגיעו לגמר של התחרות הגדולה ביותר בעולם לאבטחת סייבר, המובלת על ידי סטודנטים: המשחקים השנתיים של שבוע המודעות לאבטחת סייבר של בית הספר להנדסה "טנדון" של אוניברסיטת ניו-יורק. משחקי הגמר יערכו בישראל ב- 13-12 בנובמבר 2017. מדובר באירוע בינלאומי המתקיים במקביל ברחבי העולם ביוזמת NYU וזו השנה הראשונה בה הוא מתקיים גם בישראל. התחרות מאורגנת על ידי המחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע.

חלק ממשחקי הגמר בשבוע המודעות לאבטחת סייבר יהיו בסימן "ללכוד את הדגל" (Capture The Flag). בשנה שעברה התרחב שבוע המודעות לאבטחת סייבר וצירף את אוניברסיטת ניו-יורק באבו-דאבי(NYUAD) והמכון ההודי לטכנולוגיה בקאנפור ((IIT Kanpur המהווה את אחת מהאוניברסיטאות הטובות ביותר בהודו ללימוד מדעי המחשב. משחקי הגמר בישראל הינם יוזמה משותפת של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב ושל מרכז המצוינת לאבטחת סייבר של IBM באוניברסיטה. הקבוצות הישראליות ישחקו ב"ללכוד את הדגל", אירוע ספינת הדגל של שבוע המודעות לאבטחת סייבר.

 זו השנה השנייה ברציפות בה מרכז אבטחת הסייבר של אוניברסיטת ניו-יורק יעניק מלגות לזוכים במקום הראשון ב"ללכוד את הדגל" ובאתגר האבטחה המוטבע, או אתגר המחקר היישומי בכל אחד מחמשת המוקדים האזוריים אשר התקבלו לתכניות התחרותיות לדוקטורט של בית הספר להנדסה "טנדון" של אוניברסיטת ניו-יורק. 

שחקנים בכל השלבים והגילאים ברחבי העולם נרשמו למשחק "ללכוד את הדגל", אירוע הדגל של שבוע המודעות לאבטחת סייבר. לאחר 48 שעות סביב השעון של תחרות פריצת תוכנה, קבוצה יוצאת מן הכלל של סטודנטים גברה על יותר מ-2,400 קבוצות המוערכות ב-10,000 שחקנים מ-95 מדינות, ועלתה לגמר כאחת מחמשת המוקדים העולמיים של שבוע המודעות לאבטחת הסייבר. 10 קבוצות מישראל הגיעו למשחקי הגמר.

בזמן הסבבים המוקדמים של "ללכוד את הדגל", הוצגו לקבוצות אתגרים עולמיים אמיתיים מתחום אבטחת מחשבים. ככל שהתחרות התקדמה אל תוך האתגרים, הקבוצות הרוויחו נקודות, או "דגלים". הזוכים זכאים לקבלת פרסים כספיים ופרס של הזמנה להתחרות במשחקי הגמר. "ללכוד את הדגל" אינו רק אימון הכרחי עבור סטודנטים ומומחים באבטחת סייבר, הוא גם מהווה אפשרות להכיר לאנשים צעירים ברחבי העולם את התחום, ולפתות אותם להתמיד בקריירת אבטחת מידע.

על מנת לצפות בקבוצות מתחרות במשחקי הגמר של שבוע המודעות לאבטחת סייבר בכל חמשת האזורים לחצו כאן.