לוקהיד מרטין סיפקה סימולטור משימה מלא למטוס ה—F-35 לחילות האוויר של ישראל, יפן, נורבגיה ואיטליה

צילום: לוקהיד מרטין

לוקהיד מרטין סיימה את הצבתו של סימולטור משימה מלא (FMS) למטוס ה-F-35 בחילות האוויר של ישראל, יפן, נורבגיה ואיטליה. הצבת הסימולטורים המתקדמים נעשית לראשונה אצל השותפות הבינלאומית בתוכנית ה-F-35, מחוץ לגבולות ארה"ב. סימולטור המשימה המלא מהווה כלי קריטי בתהליכי ההכשרה והאימון של טייסי מטוס ה-F-35, בו יוכלו ללמוד, לתרגל, להתאמן ולשמור על כשירות וכן להתכונן למשימות בהתאם לצרכים של כל מדינה.

"לוקהיד מרטין תומכת בצורה מלאה בתהליכי ההכשרה והאימון בחילות האוויר שמפעילים את מטוס ה-F-35 במטרה להבטיח את הצלחתם המבצעית", כך אמרה קולין ארתור, סגנית נשיא לאימונים בלוקהיד מרטין. "אנחנו מביאים עמנו ניסיון רב בפיתוח וביצוע הדרכות ואימונים ונעבוד בשיתוף פעולה מלא עם חילות האוויר של ישראל, יפן, נורבגיה ואיטליה כך שימצו את מירב היכולות שמביא עמו סימולטור המשימה".

צוותים של לוקהיד מרטין יסייעו בתפעול ובתחזוקה של הסימולטורים שייפרסו במדינות. עד כה, תהליכי ההכשרה והאימון לכל צוותי האוויר, התחזוקה וההדרכה של מטוסי ה-F-35 בעולם התבצעו במרכז האימונים בארה"ב. במקביל, חלק מהצוותים קיבלו הדרכה גם במדינותיהם על ידי צוותים של קבוצת ההדרכה הניידת של לוקהיד מרטין (GMTT) בעלת הידע והניסיון הרבים שמספקים הדרכה ברחבי העולם, בהתאם לדרישות. כעת, החל המעבר לביצוע אימונים עצמאיים של כל חיל אוויר במדינתו, בליווי, תפעול והדרכה צמודים של אנשי לוקהיד מרטין. לוקהיד מרטין ממשיכה לתמוך בתהליכי הדרכת התחזוקה בישראל, יפן, נורבגיה ואיטליה כשחלק מהמדינות כבר התחילו בקבלת תכנים והתנסויות מעשיות וחלקן מתוכננות לכך בעתיד הקרוב. תהליכי הכשרת אנשי התחזוקה כוללים אימון בסימולטור תחזוקת המערכות של המטוס (ASMT).

עם התקדמות תוכנית הייצור של מטוס ה-F-35 לקצב מלא, לקוחות בינלאומיים נוספים בפרויקט צפויים לקבל את המאמנים לצוותי האוויר והתחזוקה במהלך שנת 2018.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית