נחתמה העסקה לרכישת השליטה ב- ISI ("אימג'סאט") מהתעשייה האווירית ע"י קרן פימי

כחלק מההסכם תספק התעשייה האווירית ל- ISI, חברת שירותי מודיעין החלל, את 'EROS C'- לווין תצפית חדש. מנכ"ל התע"א: "התעשייה האווירית ממשיכה לבחון כל העת אפשרויות ליישומים אזרחיים לטכנולוגיות צבאיות, תוך בדיקת שיתופי פעולה אפשריים עם גופים היכולים לייצר סינרגיה בתחומים המשיקים לפעילותה"

מנכ"ל התע"א, יוסי וייס (צילום: תע"א)

התעשייה האווירית הודיעה כי חתמה על הסכם עם קרן פימי לפיו הקרן תשקיע 40 מיליון דולר בחברת ISI (אימג'סאט) בתמורה ל- 53.6% מהון המניות של ISI. לפי תנאי ההסכם תרכוש  ISI  מהתעשייה האווירית לווין תצפית חדש- EROS C, ובמועד השלמת העסקה, תשלם לתעשייה האווירית 35 מיליון דולר כחלק מהחזר החוב של ISI. פימי תקבל בעסקה מניות בכורה במסגרתן יופעל מנגנון חלוקת רווחים בין התעשייה האווירית לבין קרן פימי. השלמת העסקה כפופה לאישור משרד הביטחון ורשות ההגבלים העסקיים.

יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית אמר כי "ההשקעה של קרן פימי ב-ISI משקפת את האסטרטגיה של התעשייה האווירית ליצירת שיתופי פעולה עם גורמים עסקיים ופיננסיים, Spin-off של טכנולוגיות לתחום האזרחי ותעדוף השקעות לחדשנות ויזמות טכנולוגית. התעשייה האווירית נשארת בעלת מניות מהותית ב-ISI, וצפויה ליהנות גם מהצפת הערך שתביא ההשקעה בחברה. התעשייה האווירית ממשיכה לבחון כל העת אפשרויות ליישומים אזרחיים לטכנולוגיות צבאיות, תוך בדיקת שיתופי פעולה אפשריים עם גופים היכולים לייצר סינרגיה בתחומים המשיקים לפעילותה".

גילון בק, שותף בכיר בקרן פימי הוסיף - "תחום הלוויינים בכלל, כולל תחום לווייני הצילום בו פועלת ISI וכן תחום לוויינות התקשורת בו השקענו בעסקאות כמו גילת ואורביט הוא בעל פוטנציאל צמיחה משמעותי. לחברה מנועי צמיחה מעניינים בדמות מוצרים מבוססי דאטה ואלגוריתמים. אנו שמחים על השותפות עם גוף מנוסה ומקצועי כמו התעשייה האווירית ובטוחים ששיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית ופימי יסייע ל-ISI לצמוח ולהמריא לחלל".

לווין EROS C הינו לווין תצפית בעל רזולוציה גבוהה, מדגם OPTSAT 3000, המהווה חלק מסדרה רחבה של לוויני תצפית המפותחים ומיוצרים בתעשייה האווירית ופעילים בחלל בהצלחה מרובה. הלווין ייהנה מכושר תמרון גבוה ויכולת תפעולית רבה, בין היתר הודות למשקלו הנמוך. יכולות אלו ימונפו לטובת לקוחותיה של ISI ברחבי העולם, במגוון שירותים רחב הכולל אספקת שירותי מודיעין מדוייקים במינימום זמן, יכולת איסוף מעל אזורי עניין מאתגרים פוליטית וצבאית ושימוש בכלי ניתוח מתקדמים.

חברת ISI הינה חברת שירותי מודיעין חלל(Geoint)  המספקת מודיעין לצבאות, ממשלות ולקוחות מסחריים באמצעות שילוב יכולות בשלושה צירים מרכזיים - אמצעי תצפית מתקדמים, אנליסטים עם ניסיון מבצעי עשיר ופיתוח יכולות לימוד מכונה ואינטליגנציה מלאכותית.  שירותים אלו מאפשרים ללקוחות החברה לקבל מודיעין ויזואלי ותמונות מצב עדכנית על אזור המטרה.ISI  פועלת גם בזירה הימית ומציעה שירותי ניטור רציפים של כלי שיט בלב ים כולל חיזוי תנועה ויכולות איכון מהירות ובמקביל פיתחה לאחרונה שירותי מודיעין כלכלי הכוללים ניטור יתרות נפט באתרי אחסון, מעקב רציף אחרי שרשרת אספקה של מפעלי ייצור ועוד. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית