ארה"ב מסרה ללבנון שני מטוסי סופר טוקאנו

המטוסים ישמשו כמטוס תצפית מזוין, אמר מקור ביטחוני בלבנון, ומייצגים שדרוג גדול לכוחות המזוינים הלבנוניים

ארה"ב מסרה ללבנון שני מטוסי סופר טוקאנו

facebook.com/USEmbassyBeirut

ארצות הברית העבירה שני מטוסי קרב מסוג "A-29 Super Tucano" לצבא לבנון ביום שלישי, סימן לתמיכה מתמשכת בארה "ב למרות האשמות ישראליות כי צבא לבנון נשלט על ידי חזבאללה. כך לפי דיווח של reuters.

המטוסים ישמשו כמטוס תצפית מזוין, אמר מקור ביטחוני בלבנון, ומייצגים שדרוג גדול לכוחות המזוינים הלבנוניים (LAF). מוקדם יותר החודש, אמרו מקורות ישראלים כי חזבאללה השתלט על הצבא הקונבנציונלי בלבנון, האשמה שהצבא הלבנוני מכחיש.

"הגידול המשמעותי ביכולת הלחימה של חיל האוויר הלבנוני שמייצג מטוס זה יבטיח כי חיל-האוויר יישאר כוח מאחד לאומי, מחסום נגד קיצוניות וטרור", אמרה השגרירה האמריקנית אליזבת ריצ'רד. בעשור האחרון השקיעה ממשלת ארה"ב יותר מ -1.5 מיליארד דולר באימון ובציוד, ואימנה יותר מ -32,000 חיילים לבנונים, אמרה ריצ'רד.

"לאחרונה הודענו על עוד 120 מיליון דולר במימון צבאי זר, אשר מביאים את סך ההשקעה בחיל האוויר הלבנוני ליותר מ -160 מיליון דולרים רק השנה", אמרה. ארצות הברית תספק עוד ארבעה טוקאנים סופר ללבנון. שני המטוסים החדשים, שכוללים יכולות מתקדמות ויכולות מעקב, יעשו "קפיצה איכותית בשיפור היכולות האוויריות של חיל-האוויר", אמר מפקד צבא לבנון, ג'וזף עאון.

אולי יעניין אותך גם