בשבוע הבא: מרוקו משגרת לווין ביון ראשון

מרוקו צפויה לחזק את יכולות המודיעין שלה באמצעות השקת לוויין חדשני. המהלך עורר חששות באלג'יריה וספרד
 
בשבוע הבא: מרוקו משגרת לווין ביון ראשון

Copyright: CNES 2017, Distribution Airbus - intelligence-airbusds.com

החששות שהועלו אחרי שהתקשורת הספרדית העלתה חששות לגבי לוויין הריגול הצבאי החדש של מרוקו. בתגובה אלג'יריה בוחנת את צעדיה של מרוקו. כך לפי פרסום של northafricapost. (האם אלג'יריה תפעל לרכישת לווין כתגובה?).

"פאניקה מוחלטת", "עליונות שמוציאה את אלג'יריה מכליה" - טענו הכותרות בכלי תקשורת צרפתיים. את הלווין מרוקו רכשה מצרפת והוא, ככל הנראה, מתבסס על תכן דומה ללוויני הפליאדות. אלג'יר, אשר מחמשת את עצמה מול מרוקו, מודעת לנחיתות הצבאית שלה מול מרוקו. נזכיר כי אלג'ריה הייתה תחת אמברגו צבאי עד 2006. החשש הוא שהלווין יאפשר למרוקו לאכן את עמדות צבא אלג'יריה.

לגבי החששות של ספרד, התקשורת הצרפתית הדגישה כי "בספרד אין אמצעי ביון כאלו. יש לה מניות בלווין הביון  'הליוס' הצרפתי, אבל לא יותר מ-2.5 אחוזים. במילים אחרות, ספרד יכולה להשתמש ב -2.5 אחוזים מזמן החלל של הלוויין".

לדברי כלי תקשורת בצרפת, הספרדים זועמים, משום שיקחו לצבא הספרדי עוד מספר שנים להשיג יכולות כאלו. "בינתיים, למרוקאים תהיה אפשרות לרגל אחרי ספרד בחופשיות. בזכות צרפת", הצהירו בתקשורת הצרפתית.

מרוקו וצרפת חתמו על הסכם ב-2013 לבנות לווין בסכום של 500 מליוני אירו שיהפוך את מרוקו למדינה האפריקאית השלישית, אחרי מצרים ודרום אפריקה, שרוכשת טכנולוגיה מתקדמת כזו. הלווין נבנה על ידי איירבוס הגנה וחלל, והוא ישוגר ממתקן צרפתי בגויאנה הצרפתית באמצעות טיל וגה איטלקי.

 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות