תעשייה אווירית מסרה מטוס ראשון מוסב לחברת התעופה "אלסקה"

הסבת מטוס מדגם B737-700BDSF כוללת התקנת דלת מטען רחבה בצדו השמאלי של המטוס, התאמת מערכת מיזוג האוויר בתא המטען המרכזי ומערכת גילוי אש 

תעשייה אווירית מסרה מטוס ראשון מוסב לחברת התעופה "אלסקה"

קרדיט: תעשייה אווירית

התעשייה האווירית הודיעה היום כי קיבלה את רישוי ה- FAA להסבת מטוסי נוסעים מדגם בואינג B737-700 לתצורת מטען. לאחרונה השלימה החברה הסבת מטוס אב הטיפוס מדגם זה, בתהליך הכולל הרכבת דלת רחבה המיועדת להטענת מטענים. המטוס נמסר לחברת התעופה "אלסקה" והינו הראשון מבין שלושה מטוסים שעתידים להימסר לידיה בחודשים הקרובים. תהליך ההסבה מבוצע כולו על ידי חטיבת בדק מטוסים של התעשייה האווירית. 
 
תחום הסבת המטוסים מתצורות נוסעים למטען הינו מורכב וכרוך בהליכי רישוי והתאמה נרחבים מול היצרן ומול רשויות התעופה. חטיבת בדק של התעשייה האווירית נחשבת למובילה עולמית בתחום, ומסיבה מזה שנים דגמי מטוסים אחרים של חברת בואינג.
 
יוסי מלמד, סמנכ"ל בתעשייה האווירית ומנהל חטיבת בדק אמר כי "התעשייה האווירית מברכת על קבלת הרישוי להסבת מטוס נוסעים מדגם בואינג 737-700B. קבלת רישוי זה תרחיב את מעגל הלקוחות בתחום ההסבות של מטוסי נוסעים, ותאפשר לחטיבת בדק של התעשייה האווירית  להמשך ולהיות מובילה  עולמית בכל הקשור לפיתוח, ניסוי, רישוי והסבת מטוסים למטען." 
 
הסבת מטוס מדגם B737-700BDSF כוללת התקנת דלת מטען רחבה בצדו השמאלי של המטוס, התאמת מערכת מיזוג האוויר בתא המטען המרכזי ומערכת גילוי אש. הסבת המטוס תאפשר הטענה  של 10 מכלי מטען במשקל של 45,000 ליברות  ונפח של 3,673 רגל מעוקב.

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022