קוריאה הדרומית רוכשת 4 מל"טי GLOBAL HAWK לתצפית ואיסוף מודיעין

הרכש מגיע על רקע המתיחות הגואה בין קוריאה הדרומית לשכנתה מהצפון. ההערכה היא שהמערכות יעקבו אחר פעילות הגרעין והטילים של פיונגיאנג

קוריאה הדרומית רוכשת 4 מל"טי GLOBAL HAWK לתצפית ואיסוף מודיעין

צילום: AP

חיל האוויר של קוריאה הדרומית הודיע על רכש ארבעה מל"טים ענקיים מדגם GLOBAL HAWK תוצרת נורת'רופ גרומן, המל"ט הגדול בעולם למשימות תצפית ואיסוף מודיעין.  מחירו של מל"ט זה הוא 223 מיליון דולר, והרכש החדש הוא חלק מתכנית מקיפה של סיאול לביצוע סיורים, תצפיות ואיסוף מודיעין.

'ספוטניק ניוז' מדווח כי חיל האוויר הדרום קוריאני דיווח לפרלמנט בסיאול כי שני המל"טים הראשונים יגיעו בחודש דצמבר והשנים הנותרים ב-2019. בסיס הקבע של המל"טים יהיה במתחם הצבאי צ'אנג צ'ואונג, שהוא המרכז הצבאי של קוריאה הדרומית.

צפוי שמל"טים 'גלובל הוק' יעקבו אחרי פעילויות הגרעין והטילים של קוריאה הצפונית, וזה חלק מפרוייקט 'עין השלום' של סיאול להתראה מוקדמת מפני שיגור טילים על ידי שלטונות פיוניאנג. כך ישולבו המל"טים באמצעים שמכינה סיאול לניטור והשמדת בסיסי טילים וארטילריה של הצפון. נודע כי בסיאול שוקלים הפעלת מערכת חדישה ומתקדמת ביותר ליירוט טילים, כדי להגן על מתקנים חיוניים בדרום מפני ירי ארטילרי מהצפון.

במל"ט 'גלובל הוק' יש ציוד אלקטרו-אופטי ואינפרה-.אדום, מצלמה תרמו-גראפית, מעבדים, שלוש מערכות מכ"ם נפרדות, מכ"ם מזג אוויר וסוגי ציוד מוספים.  

אולי יעניין אותך גם