מדפסת תלת מימד של HP תאפשר הטמעה של קודים לאבטחת שרשרת האספקה

מדפסת תלת מימד של HP תאפשר הטמעה של קודים לאבטחת שרשרת האספקה

קרדיט: אמיר גנות

ל- HP Jet Fusion 3D Printing יכולת לשנות מאפיינים של חלק בהדפסה שלו וכך לאפשר התאמה אישית אפילו בתהליכי ייצור המוני. האפשרות של שינוי, אפילו ברמת הפיקסל התלת מימדי הבודד (נקרא- voxel ), מעניקה יכולת שליטה חסרת תקדים בפיתוח המוצר ופתח רחב לחדשנות אמיתית בייצור. את המדפסת תשווק בארץ חברת מפעיל. 

באמצעות מדפסת התלת מימד של HP, בעתיד הקרוב כבר נוכל לראות שמניפת הצבעים להדפסה בתלת מימד תגדל לכדי מגוון רחב וזהה לזה שבהדפסה רגילה, כמו כן יורחבו אפשרויות החומרים הניתנים להדפסה בתלת מימד (כמו קרמיקה ומתכת).

מעבר לכך ובאמצעות המדפסת החדשה ניתן יהיה לבצע בעתיד שילובים של יישומים (כמו למשל יישומי אלקטרוניקה) עם צבעים וחומרים במאפיינים ייחודיים. כך למשל, ניתן יהיה להדפיס סנסורים וחיישנים על מנת להעניק למוצרים אינטליגנציה (מוטבעת במוצר) כבר בשלב הייצור ולפתח את תעשיית ה- IoT. כמו כן הדפסת חלקים בתלת מימד המשולבים voxel עם מידע מוטבע, כמו עקבות או קודים בלתי נראים, יכולה לספק בעתיד אבטחה מוגברת וכמו גם מעקב אחר שרשרת האספקה.

הדפסה תלת ממדית היא הפתרון הנוח והיעיל ביותר לבניית דגמים בגדלים קטנים או בינוניים. המודלים מתקבלים ברמת דיוק גבוהה במיוחד, אליה קשה מאוד להגיע בטכנולוגיות או שיטות ייצור אחרות. כמו כן שיטה זו מאפשרת הפקה של מודלים בעלי שטח פנים מורכב במיוחד לצרכי הדרכה, מכירה או כל סוג אחר של המחשה. לאחרונה פיקוד העורף בדק יישום טכנולוגיות הדפסה בתלת מימד כחלק ממערך ההדרכה המתקדם. בעת ביצוע בניסויי שטח, בחינת מוצרים או כלים ומדידות פונקציונליות של גופים גדולים במיוחד בעלי משקל גדול – בנייה של אלמנטים בהדפסה תלת ממד, הכוללת כיסי אויר גדולים ובחירה בחומר המתאים, מפחיתה משקלים ומקלה על תהליך הפיתוח והמדידות.

כמו כן ירידת המחירים ביצור מודלים ואבי טיפוס בתעשיות הבטחונות, פירושו יותר הזדמנויות להעריך אם החלק יפעל כמתוכנן, לתפוס פגמים פוטנציאליים לפני שהם גורמים לעלויות גבוהות יותר של עיבוד מחדש של כלי עבודה מחדש וכן הקטנת הסיכון שבהחדרת מוצרים חדשים או של קלקול מוצרים חדשים באימון.

יכולות ייצור פנים ארגוניות (in house) ובסדרות קטנות מעניק ערך בטחוני רב לגיבוש יכולת שליטה בייצור ובשכלול יכולות הגמישות באספקת סדרות קטנות של מכלולים ורכיבים מתוך מוצר גדול יותר. האפשרות של ארגונים, בייחוד ארגוני ביטחון, לייצר on demand פריטים בגודל 1:1, כאילו יצאו הרגע מפס הייצור- מאריך את השימוש במוצרים ומאפשר לתמוך במערך הלוגיסטי.

״התעשייה הביטחונית עוקבת אחר פיתוח הטכנולוגיה ולרוב בכל חברה נמצאים חוקרים ייעודים העוסקים בפיתוח הידע ובפיתוח הספקים בתחום. לפיתוח הידע נדרש לפתח כללי תכן לתכנון המוצרים בתוכנות גיאומטריות הנדסיות כמו גם לפתח את תהליכי ההדפסה בתוכנות ייעודיות. להשלמת הידע הנדרש להדפסה עסוקים החוקרים גם בפיתוח התהליכים הנוספים הנדרשים לשיפור המוצר המודפס ובפיתוח תהליכי הבחינה וקריטריוני הקבלה והדחייה של מוצרים מודפסים", אומר ליאור זילברמן, יו״ר מאגד עתיד, לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות להדפסה תלת מימדית של מבני טיטניום תעופתיים. 

התעשייה הביטחונית נחלקת ליצרני מוצרים חדשים ולמתחזקי מוצרים קיימים. יצרני המוצרים החדשים עוסקים בבחינת השיפור שמאפשרת ההדפסה על יכולותיה כיום, אם בכלל וכתלות ביישום, בעוד מתחזקי מוצרים קיימים עוסקים בבחינת איכות המוצר התחליפי, אשר יאפשר ללקוחותיהם, מתפעלי הכלים הצבאיים, אי תלות בספק המוצר המקורי ואפילו ישתלם כלכלית במידה ומדובר בסדרת ייצור קטנה. ב- 2 המקרים הדירות המוצר, או היכולת לייצר את כל סדרת המוצרים כך שיהיו זהים אחד לשני, נדרשת להיות מקסימאלית״. 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות