רמ"ט חה"א ארה"ב: "בהינתן פקודה יעברו המפציצים גרעיניים לכוננות 24"

על רקע ההסלמה מול קוריאה הצפונית, הגנרל גולדפיין אמר כי "יש היום שחקנים חדשים שיש להם יכולת גרעינית, ומעולם לא היה כה חשוב להבטיח שנמלא את תפקידנו בצורה נאותה"

מפציצים אמריקאים יהיו בכוננות '24' בעת הצורך (צילום: AP)

בהינתן הפקודה יחזרו מפציצי B-52 של חיל האוויר האמריקני לרמת כוננות שלא הייתה כמותה מאז ימי המלחמה הקרה. פירוש הדבר שהמפציצים הגרעיניים יהיו בכוננות של 24 שעות וימתינו על המסלולים כשהם חמושים.

"זה צעד אחד להבטיח שאנו מוכנים", הכריז גנרל דיוויד גולדפיין, ראש מטה חיל האוויר של ארה"ב, בעת סיור בכמה בסיסים שבהם יש פעילות של מפציצים גרעיניים. "לא מדובר באירוע מסויים מתוכנן, אלא בבחינה יותר מציאותית של המצב בעולם שבו אנו מוצאים את עצמנו", אמר הגנרל.

אנשי בטחון בכירים אחרים הדגישו שפקודת העלאת הכוננות עדיין לא ניתנה, אך ההתכוננות נמצאת בעיצומה. ההחלטה נתונה בידיו של גנרל ג'ון הייטן, מפקד הפיקוד האסטרטגי, או בידי גנרל לורי רובינסון, מפקד פיקוד הצפון של צבא ארה"ב. STRATCOM  אחראי על הכוחות הצבאיים הגרעיניים ואילו NORTHCOM אחראי להגנת אמריקה הצפונית.

גנרל גולדפיין, שהוא חבר המטות המאוחדים, תובע מהצבא לחשוב על דרכים חדשות לשימוש בנושא הנשק הגרעיני כאמצעי הרתעה או אפילו שימוש מבצעי. הוא אמר לכתב DEFENCE ONE בשיחה כי: "העולם הוא היום מקום מסוכן. יש בו אנשים שמדברים על שימוש בנשק גרעיני. העולם אינו עוד דו-קוטבי כמו פעם – אנחנו מול ברית המועצות. יש היום שחקנים חדשים שיש להם יכולת גרעינית, ומעולם לא היה כה חשוב להבטיח שנמלא את תפקידנו בצורה נאותה".

רמ"ט חיל האוויר עודד את אנשי החיל "לחשוב על שימושים בטילים בין-יבשתיים, במפציצים ובנשק גרעיני מעבר למונחים של המלחמה הקרה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית