IBM מציגה מערכת בלוקצ'יין חדשה

מטרת המערכת - זירוז תהליכי תשלום בעולם הבנקאות הבינלאומי 

(צילום אילוסטרציה: IBM)

IBM מציגה פתרון בלוקצ'יין חדש לעולם הבנקאות, המסייע לגופים פיננסיים להתמודד עם תהליכי תשלום חוצי-גבולות, ומתוכננת באופן המאפשר לצמצם את זמן ההסדרה של תשלומים כאלה ולקצץ בהוצאות הנדרשות להשלמתם.

ביצוע תשלומים בינלאומיים כרוך כיום בתהליכים יקרים, עתירי עבודה וחשופים לשגיאות. תנועות עסקיות במטבעות שונים עשויות לערב מספר גופים מתווכים, ולדרוש לעתים ימים או אף שבועות עד להשלמתן המלאה. על פי נתוני הבנק העולמי, עשויים מיזמים למודרניזציה של תהליכי תשלומים לשפר את זרימת המטבע ופעילות הסחר, ולסייע במימוש יעד ההרחבה וההנגשה של השירותים הפיננסיים למיליארד בני אדם בשנת 2020.

הפתרון החדש אותו מציגה IBM מבצע כבר עסקות ב"מסדרון מטבעות" החוצה את איי האוקיאנוס השקט, אוסטרליה, ניו-זילנד ובריטניה. שימוש ביומן רישום התנועות המבוזר בסביבת בלוקצ'יין, מספק לכל הצדדים המעורבים גישה ותובנות לגבי תהליכי הסליקה והסדרת התשלומים של תנועות פיננסיות. המערכת מתוכננת באופן המאפשר לה להכיל ולטפל בכל סוגי התשלומים הזורמים סביב העולם, בכל ערך, ומאפשרת למוסדות פיננסיים לבחור את רשת הסליקה המועדפת עליהם לצורך החלפת נכסים דיגיטליים אותם הם מפיקים.

כך למשל, בעתיד תוכל הרשת של IBM לאפשר לחקלאי באיי סמואה להיכנס לחוזה סחר עם קונה באינדונזיה: סביבת בלוקצ'יין תאפשר לרשום את תנאי החוזה, לנהל את התיעוד הנוגע לעסקה, להציג ערבויות, להפיק מכתבי אשראי ולהשלים את העסקה תוך ביצוע תשלום מיידי.

IBM מתכוונת להמשיך ולקדם את הפתרון החדש, במגמה להרחיב את יכולותיו באופן שיאפשר לו לתמוך במטבעות דיגיטאליים המונפקים על ידי בנקים מרכזיים, באגרות חוב, ובנכסים פיננסיים.

סביבת בלוקצ'יין של IBM מספקת ביצועים גבוהים ומאפשרת ניהול כולל של העברת תשלומים בין צדדים מעורבים. כל רישום של תנועה עסקית המבוצעת במערכת אינו ניתן לשינוי לאחר מעשה, וכל הוראה לביצוע תשלום מסופקת באמצעות חוזה חכם, המנוהל בסביבת Hyperledger Fabric.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית