האקרים איראניים מאחורי פריצה למיילים של בכירי שלטון בבריטניה

צילום: AP

המודיעין הבריטי מאשים את איראן בתקיפת סייבר של חשבונות הדואר האלקטרוני של עשרות חברי פרלמנט בריטיים, כולל ראש הממשלה, בחודש יוני השנה. העיתונים ה"גארדיין" וה"טיימס" בלונדון מדווחים כי בתחילה עלה החשד שידם של פצחנים רוסיים היתה בתקיפה, אך במהלך החקירה וההערכה של שירותי הביון היא כי ההאקרים היו איראנים.

דובר מרכז ביטחון הסייבר הלאומי של בריטניה הגיב על הידיעות באומרו כי "לא יהיה זה הוגן להגיב כל עוד נמשכת חקירת המקרה". מתקפת הסייבר אירעה ב-23 ביוני ונפגעו קבצי הדואר האלקטרוני של כמה עשרות חברי פרלמנט, ביניהם ראש הממשלה תרזה מיי וכמה שרים ברירים בממשלת בריטניה. הותקפה רשת דוא"ל שבה השתמשו חברי הפרלמנט לקיום קשר עם בוחריהם באזורי הבחירה שלהם.

מקור ביטחון בריטי בכיר אמר ל'גארדיין' כי "זו היתה תקיפת סייבר ברוטלית ורבת עוצמה, ונראה שכוונה על ידי דרג ממשלתי. מתקפת סייבר מסוג זה מקשה על הפניית אצבע מאשימה כלפי פצחן אחד בודד". חברי הפרלמנט סברו תחילה כי ההאקרים באו מרוסיה או מקוריאה הצפונית. הפצחנים תקפו רשתות שההגנה עליהם היתה חלשה, ולכן היו יותר פגיעות. השירותים הדיגיטליים של הפרלמנט בלונדון הודיעו כי נקטו באמצעים וערכו שינויים למניעת התקפות סייבר כאלו בעתיד. הדובר הדגיש כי הדוא"ל שהותקף היה מוגן על ידי תוכנה חלשה  "בניגוד לעצות ולהנחיות שניתנו לחברי הפרלמנט".  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית