לראשונה: תדלוק בין שני מטוסי בואינג KC-46A

חיל האוויר האמריקני, בשיתוף חברת בואינג, ביצע את התהליך במהלך טיסה של ארבע שעות. שני המטוסים תדלקו אחד את השני ואף הגיעו לרמת עמסת דלק מקסימלית של 1,200 גלונים לדקה

מתוך התדלוק (צילום: בואינג)

צוות הבדיקה של חיל האוויר האמריקאי בהנהגת בואינג, ביצע בפעם הראשונה תדלוק של מטוס מדגםKC46A  על ידיKC-46A  אחר. במהלך טיסה של ארבע שעות, שני המטוסים תדלקו אחד את השני ואף הגיעו לרמת עמסת דלק מקסימלית של 1,200 גלונים לדקה. מיכליות של שני המטוסים העבירו דלק בסך של 38,100 פאונד.

טיסה זו, הנערכה מעל מפעלי בואינג שבדרום סיאטל, הינה אבן דרך משמעותית, המסייעת להתקדם לשלבים הבאים בתהליך הסמכתו של ה-KC-46A  .

ה- KC-46A נבחר למטוס התדלוק של צבא ארה"ב ושל בעלות הברית. המטוס מצויד ב-2 מערכות תדלוק שונות: מערכת הבום המאפשרת לו להעביר עד 1,200 גלונים של דלק לדקה, וכן מערכות הצינור העוגן, הממוקמים על כנפי המטוס ובקו האמצע, שמאפשרים ל-KC 46 לתדלק מטוסים קטנים יותר בכ- 400 ליטר גלונים של דלק בדקה.

נכון להיום, השלים המטוס כ-2,000 שעות טיסה, במהלכן תדלק בהצלחה למעלה מ-1,300 כלי טיס שונים, כולל: F-16, F / A-18, AV-8B, C-17, A-10 ו- KC-10.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית