לשמור על המידע ברכב האוטונומי בטוח

עקב החשש מסייבר, יצרני רכבים אוטונומיים מחמירים מאוד בכל הקשור להעברת נתונים מהרכב בזמן אמת. חברת אלסייט מפתח תקווה פיתחה תקשורת רחבת פס מאובטחת בכדי להתגבר על האתגר הזה

(צילום אילוסטרציה: AP)

חברת אלסייט מפתח תקווה פיתחה תקשורת רחבת פס מאובטחת ביותר עבור כוחות הבטחון בישראל. טכנולוגיה זו, עקב עמידותה בפני תקיפות סייבר, ששימשה לאבטחתו של הנשיא טראמפ במהלך ביקורו האחרון בישראל מדקות לפני נחיתתו של מטוס "אייר פורס 1" הנשיאותי, דרך כל מהלך ביקורו ועד להמראתו מכאן.

אותו הפתרון המאובטח ורחב הפס הותאם גם לדרישות המחמירות של רכבים אוטונומיים בכדי לחלץ מהם בזמן אמת את כמויות נתוני הנסיעה האדירות יחד עם וידאו HD איכותי באופן מאובטח גם במהלך הניסויים (עקב חשש הסייבר, כיום במרבית העולם חוששים היצרנים לשדר נתונים אלו במהלך ניסויים, ומורידים אותם באופן ידני כל פעם שהדיסקים ברכב מתמלאים).

החברה משדרת מעל רשתות סלולריות. המערכת לוקחת  כל חבילת נתונים (data package), ויודעת לפרקה ולפרוס אותה לחתיכות רבות, להצפין כל תת חבילה כזו בנפרד, לארוז אותה מחדש לתוך VPN Tunnel, ובכך להפכו לחסין בפני מתקפת סייבר – כאשר כל זה מתבצע כמעט ללא כל שיהוי. בנוסף לכך, התקשורת של החברה היא גם חסינת נפילות ובזמינות מירבית עקב מנגנון יתירות אוטומטי בזמן אמת (Redundancy) המובנה בטכנולוגיית הדביקות (Bonding) שלה.

אלסייט החלה פועלת יחד עם יצרני רכבים אוטונומיים וציוד פריפריאלי מובילים בעולם הרכב בכדי לבנות סביב לטכנולוגיה המוכחת של החברה את האוטוסטרדה המהירה של התקשורת הבין-ריכבית במעולם – כאשר היא מאובטחת, עמידה, בעלת כוח התאוששות והתאמה אוטומטית. החברה רואה בתחום זה את חוד החנית של עסקיה.

אלסייט מובלת על ידי ניר גבאי, מנכ"ל-יזם, רועי קאשי, סמנכ"ל פתוח, אלוף (מיל) עמי שפרן (לשעבר ראש אגף התקשוב והמדען הראשי של צה"ל) כיו"ר, ודוד פירסטנברג, כחבר דירקטוריון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית