נשיא ארה"ב לא אשרר את הסכם הגרעין, "אם לא נשפר אותו - הוא יבוטל"

בנאום תקיף נגד משטר איראן, הודיע הנשיא טראמפ כי אינו מתכוון לאשרר את הסכם הגרעין עם איראן. "לא נמשיך במצב שבסופו נגיע לעוד אלימות ולפריצת דרך בתוכנית הגרעין האיראנית. הוריתי לממשל לפעול מול הקונגרס ובנות בריתנו כדי להתמודד עם הפגמים בהסכם כדי שאיראן לא תשיג נשק גרעיני", אמר

הנשיא דונלד טראמפ (צילום: AP)

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, נאם נאום תקיף כנגד המשטר האיראני ואמר כי החליט על שורה של צעדים שמטרתם לשנות את האסטרטגיה האמריקאית לטיפול בסוגיית הגרעין האיראני ובנושא הסכם הגרעין עם איראן שנחתם בשנת 2015. על פי טראמפ, איראן הפרה את ההסכם בכמה הזדמנויות ואף ציין כי בשני מקרים התברר כי "הם עברו על הקיבולת של המים הכבדים. הם גם הפחידו פקחים בינלאומיים כדי שלא ישתמשו במלוא סמכויות הפיקוח שלהם".

טראמפ אמנם לא הצהיר כי ההסכם מבוטל מבחינת ארה"ב, אבל הודיע כי אינו יכול לאשרר את ההסכם והוסיף "אם לא נשפר אותו - נבטל אותו. לא נמשיך במצב שבסופו נגיע לעוד אלימות ולפריצת דרך בתוכנית הגרעין האיראנית. הוריתי לממשל לפעול מול הקונגרס ובנות בריתנו כדי להתמודד עם הפגמים בהסכם כדי שאיראן לא תשיג נשק גרעיני".

בהמשך הודיע טראמפ על כך שהורה למשרד האוצר האמריקאי להטיל סנקציות נגד משמרות המהפכה האיראניות ונגד בכירים בארגון. טראמפ אמר כי משטר איראן ממשיך לעודד טרור ברחבי העולם והתייחס לתמיכת טהרן בארגוני טרור כגון חמאס, חיזבאללה ואל-קעידה. "נעבוד עם בנות בריתנו נגד הפעולות שאיראן נוקטת כדי לערער את היציבות במזרח התיכון בדמות עידוד ארגוני טרור. הוריתי להפעיל סנקציות נגד משמרות המהפכה ואנשיה וכל מי שמזוהה עמה. אני מעודד את בנות בריתנו להצטרף אלינו כדי למנוע מאיראן להמשיך לערער את היציבות באזור", אמר הנשיא האמריקאי.

טראמפ הבהיר כי יבקש מהקונגרס האמריקאי להטיל על איראן סנקציות באופן אוטומטי אם יתברר כי כי איראן מפרה את ההסכם - לא רק בכל הקשור לתכנית הגרעין אלא גם בעידוד הטרור - לדבריו "אם היא תפר את 'רוח ההסכם'".

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית