התע"א חשפה את ה - AMMAD MK2 - מערכת לנטרול מוקשים מגנטיים

המערכת, שמטרתה נטרול מוקשים ומטענים המופעלים מגנטית נחשפה בתערוכת AUSA המתקיימת השבוע בארה"ב. המערכת נמצאת שימוש צבאות שונים

המערכת החדשה (צילום: התע"א)

התעשייה האווירית חשפה את מערכת ה- (AMMAD MK2 (Anti-Magnetic Mine Actuating Device לנטרול מוקשים ומטענים המופעלים מגנטית בתערוכת AUSA שנערכת השבוע בוושינגטון. המערכת מספקת מענה לנטרול איומים מגנטיים ביבשה ומטעה איומים טמונים או מונחים על הקרקע על ידי יצירת שדה מגנטי לפני הרכב הנושא  ובטווח בטחון ממנו. המערכת מוצגת בשילוב של אמצעים מכניים נוספים לפינוי איומים אחרים מציר ההתקדמות.

מערכת ה-AMMAD בשילוב אמצעי פינוי מכני מספקת מענה לבעיית מוקשים ומטענים ההולכת ומתרחבת בעיקר עם התרחבות פעילותם של ארגוני טרור בלחימה הא-סימטרית, שהשתלטו על מחסני נשק במדינות נחלשות (סוריה, לוב למשל) והשיגו לעצמם ארסנל נשק גדול, הכולל בתוכו איומים מסוג זה. המערכת נמצאת בשימוש צבאות שונים, וניתן להפעילה לצד מערכות נוספות לטיפול במוקשים כגון רולרים ומגובים. המערכת בנויה בארכיטקטורה פתוחה המאפשרת את התאמתה ועדכונה לנטרול איומים עתידיים, וניתנת להפעלה ללא הפרעה למערכות הרק"מ/הרכב הנושא.

ניצן שקד, מנהל מפעל רמתא של התעשייה האווירית: "מערכת ה-AMMAD ייחודית בעולם ביכולותיה וניסיונה המבצעי ומספקת מענה מיטבי לצורך בנטרול איומים אלקטרו-מגנטיים הנמצאים בשימוש הולך וגובר על-ידי ארגוני הטרור. בעת שילובה עם מערכות פינוי אחרות היא מקנה יכולת מלאה להתמודדות כנגד איומי המיקוש הקבוע והמוטל".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית