בואינג מעמיקה את מעורבותה בתחום הכטב"מים

החברה הודיעה על כוונתה לרכוש את יצרנית הכטב"מים AURORA FLIGHT SCIENCES במטרה לטענתה "לשפר את המו"פ המשותף בתחומי הכטב"מים ליישומים צבאיים ואזרחיים"

מפעלי בואינג בקרוליינה הדרומית בארה"ב (צילום: AP)

חברת בואינג מעמיקה את מעורבותה בתחום כלי הטיס הבלתי מאוישים: החברה מתכוונת לרכוש את יצרנית הכטב"מים AURORA FLIGHT SCIENCES, "במטרה לשדר ולשפר את המו"פ המשותף בתחומי הכטב"מים ליישומים צבאיים ואזרחיים".

DEFENMSE ONE מוסר כי שתי החברות כבר מפתחות בצוותא כלי טיס בלי מאויש מונע במנוע מימן PHANTOM EYE, ואילו חברת ארורה כבר מסייעת לבואינג בפיתוח מטוס הנוסעים העתידי שלה 777X. לפני כמה ימים התקיימה פגישה רמת-דרג של בכירים בשתי החברות לקראת ביצוע הרכישה.

גרג הילסופ, סגן נשיא חטיבת ההנדסה והטכנולוגיה של בואינג, הסביר כי החברה מתכננת לרכוש חברות נוספות המתמחות במנועים היברידיים-חשמליים ובבינה מלאכותית, וכן בחברות העוסקות במערכות ווידאו לכטב"מים. לדבריו, המיזוג בין בואינג לאורורה מעיד על הכיוון שאליו מתקדם עולם התעופה והמטוסים הבלתי מאוישים, וגם המאוישים.

"כלי טיס מנועים במנועים חשמליים-היברידיים או חשמליים טהורים. ואילו המו"פ מתקדם לכיוון של הגדלת האוטומציה של כלים בלתי מאוישים וההשפעה של בינה מלאכותית על רמות האוטומציה של כטב"מים", אמר היסלופ. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית