התעשייה האווירית תספק לצה"ל את ה- TopGun- מקטע ניהוג לפגזי ארטילריה

החברה זכתה במכרז צה"ל לפיתוח ייצור ואפסקת ה-TOGUN לצבא. מדובר במרעום המורכב על פגזי 155 מ"מ שבשירות צה"ל המאפשר ניהוג הפגז והכוונתו תוך כדי מעופו ליעד (נ"צ) שהוגדר מראש

התעשייה האווירית תספק לצה"ל את ה- TopGun- מקטע ניהוג לפגזי ארטילריה

ה-TOPGUN בפעולה (צילום: תע"א)

התעשייה האווירית הודיעה כי זכתה במכרז לפיתוח, ייצור ואספקה של ה-TopGun, מרעום מתקן מסלול (Course Correction Fuse)  לפגזי ארטילריה, לצה"ל.  המכרז, שנוהל על ידי משרד הביטחון באמצעות המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת), נועד לפתח ולספק לצה"ל פיתוח חדשני של מרעום זה.

ה - "TopGun", הינו מרעום המורכב על פגזי 155 מ"מ שבשירות צה"ל המאפשר ניהוג הפגז והכוונתו תוך כדי מעופו ליעד (נ"צ) שהוגדר מראש. הניהוג האווירודינאמי מתבצע בעזרת כנפונים הנשלטים ע"י אוויוניקה ממוזערת המשולבת במרעום. המרעום מסוגל למדוד את מיקומו במרחב באופן מדויק ולחשב את מסלול המעוף המיטבי הנדרש של הפגז על מנת לפגוע במטרה שהוגדרה.

השימוש במערכת הופך למעשה את הארטילריה לחימוש מדויק, הרלוונטי מאוד לזירות המערכה של העתיד – הן בארץ והן ברחבי העולם. הוא מאפשר הרחבה של סל המשימות שיוקצה לארטילריה וביצוע משימות ארטילריות ביעילות רבה יותר ובזמן קצר יותר. 

יעקב גליפת מנהל מפעל מלמ בתעשייה האווירית: "לאחר שנים של פיתוח, מאמץ טכנולוגי עתיר אתגרים והשקעת משאבים רבים - הבשילה הטכנולוגיה הייחודית שפותחה לכדי כניסה לפיתוח מלא עבור צה"ל, העומד בדרישות המבצעיות. בפרויקט זה ניצבו בפנינו אתגרים טכנולוגיים חדשים, הכוללים שמירה על שרידותם של רכיבים אלקטרוניים ומכאניים בסביבת ירי קשה, ומזעור כל האוויוניקה לגודל הפיסי של מרעום. אנו גאים ביכולות הטכנולוגיות יוצאות הדופן שאיפשרו את הפיתוח הזה. אנו מעריכים שלמוצר יהיה ביקוש עולמי רחב והזכייה בישראל תוכל להיות מתורגמת להצלחה עסקית בשווקים רבים בעולם".