הרוסים התאימו מחדש את מטוס ה-IL-76 כדי להטיס כוחות מיוחדים מבלי שיתגלה

על פי פרסומים בחו"ל, הרוסים התאימו וזוודו מחדש את מטוס התובלה מסוג IL-76 במערכות מתקדמות במטרה להצניח ולהוביל כוחות מיוחדים מבלי להתגלות על ידי מכ"ם

מטוס מסוג IL-76 (צילום: AP)

דגם מיוחד של מטוס התובלה הרוסי IL-76 הותאם וזווד במערכות מתקדמות כדי להטיס כוחות מיוחדים מבלי שיתגלה. המטוס נחשף בעת שביצע טיסות ניסוי מעל הים השחור לפני כמה ימים.

העיתון הרוסי איזווסטיה דיווח, כי הדגם המיוחד, שכינויו בספרות  "78650", מצוייד במערכות רדיו-אלקטרוניות המאפשרות למטוס לטוס בתצורת חמקנות STEALTH, כשהוא אינו מתגלה על יד  מכ"ם כשהוא מטיס צנחנים ויחידות מיוחדות אל מעבר לקווי האויב, וכך הוא אינו פגיע. בדגם המיוחד שנראה טס מעל הים השחור מבצעים הרוסים ניסויים של המערכות החדשות להימנעות מגילוי מכ"ם.

מומחי THE AVIATIONIST מציינים, כי ניתן להבחין במטוס בכמה חידושים ייחודיים:  בחלק התחתון של החרטום נראית 'תחנה אופטו-אלקטרונית', וכן נראית במטוס מערכת PRESIDENT C, המגינה על המטוס מפני טילי 'קרקע-אוויר נישאים ומפני טילי אינפרה-אדום (IR). המערכת יודעת לנטרל טילים באמצעות לייזר  או על ידי חסימת תדרי רדיו של התוקף. המטוס מצוייד גם במערכות מתקדמות של אביוניקה, תקשורת, ניווט וכן מערכת למניעת התנגשות בעת טיסה נמוכה.

לדברי איזווסטיה, המשימות העיקריות של המטוס המוסב הן להעמיד לרשות חיל האוויר הרוסי כלי טיס לכל מזג אוויר, המסוגל להצניח לוחמים ומטען לתוך שטח אויב, או לנחות על מסלולים מאולתרים מעבר לקווי האוייב. המטוס דומה למטוסים האמריקניים מדגמי MC-130  ו-C-17 GLOBEMASTER 3.

THE AVIATIONIST  מציין כי למרות הציוד המשוכלל והסודי של המטוס הרוסי, ניתן היה לעקוב אחרי מסלול טיסתו מעל הים השחור, והם מופיעים באתר FLIGHT RADAR 24, העוקב אחרי כל הטיסות בעולם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית