דוח: קוריאה הצפונית מפתחת נשק ביולוגי-כימי

חוקרים שחקרו את תכנית הנשק הביולוגי של קוריאה הצפונית כותבים בדוח שפרסמו כי לקוריאה הצפונית ייתכן ויש את היכולת לשגר ולהפיץ באמצעות טילים, פצצות או מריסוס ממטוסים חומרים כימיים-ביולוגיים קטלניים שפיתחו

(צילום ארכיון: AP)

כאשר ברקע ההסלמה המילולית וחילופי איומים בין המערב לשליט קוריאה הצפונית, מומחים בקוריאה הדרומית ובמערב חוששים שפיונגיאנג פיתחה יותר מתריסר סוגים של חומרים כימיים-ביולוגיים קטלניים (KILLING AGENTS), העלולים לשמש את המשטר כנשק להשמדה המונית.

מומחים וחוקרים של חברת המודיעין AMPLYFI, שחברו לחוקרים של אוניברסיטת הרווארד, חקרו את תכנית הנשק הביולוגי של קוריאה הצפונית. מסקנתם היא כי לשליט פיוניאנג יש ככל הנראה את היכולת לשגר ולהפיץ באמצעות טילים, פצצות או ריסוס ממטוסים, חומרים כמו אנתרקס, אבעבועות שחורות, דבר, כולרה, טיפוס, קדחת צהובה, דיזנטריה ועוד.

HLS NEWS WIRE ו-DAILY STAR מדווחים כי בדוח שלהם מסתמכים החוקרים בין היתר על שר ההגנה של קוריאה הדרומית, שהזהיר כי לקוריאה הצפונית יש 13 סוגים של נשק ביולוגי, שאותם היא יכולה להפוך תוך 10 ימים לנשק שניתן לשגרו נגד אויבים. "מתקבל על הדעת שהם ישתמשו קודם כל באנתרקס ובאבעבועות שחורות", אמר שר ההגנה של סיאול.

עוד נכתב בדוח החוקרים, כי פליטים שנמלטו מהצפון העידו שהמשטר משתמש בנתיניו למטרות ניסויים של נשק ביולוגי וכימי.

ממשלת סיאול האשימה את פיונגיאנג כמה פעמים בכך שהיא מפעילה שלושה מפעלים עיקריים לייצור נשק ביולוגי, וכולם סודיים וחשאיים.

השלטון הצפון קוריאני החל לפתח כלי נשק ביולוגיים וכימיים בשנות ה-80 , וכל חיילי צבא קוריאה הצפונית מתחסנים נגד אבעבועות שחורות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית