"פיגועי טרור רבים סוכלו עקב הגברת השת"פ בין ארגוני המודיעין של ישראל ושל אירופה"

כלי תקשורת זרים מדווחים כי באגף המודיעין של צה"ל החליטו להתמקד באיסוף מודיעין ומידע שמקורם בטרוריסטים זרים שקיימו קשרים עם ארגוני טרור במזה"ת

לוחמי דאעש (צילום: AP)

עשרות פיגועי טרור במקומות שונים בעולם סוכלו כתוצאה מהגברת שיתוף הפעולה בין סוכנויות הביון והמודיעין של ישראל לבין הארגונים המקבילים באירופה.

בעקבות פיגוע הטרור הגדול בפריס בנובמבר 2015 התקבלה החלטה באגף המודיעין במטה הכללי של צה"ל להתמקד בעיקר באיסוף מודיעין ומידע שמקורם בטרוריסטים זרים שקיימו קשרים עם ארגוני טרור במזרח התיכון. THE TOWER  ו-HLS SECURITY NEWS כותבים כי מאז התקבלה החלטה זו של אמ"ן שופר בצורה משמעותית השת"פ הישראלי עם ארגוני מודיעין אירופיים, בעיקר בתחום של איתור חברים בארגוני טרור סוניים כמו אל-קעידה ודאעש.

בהקשר זה סבורים שהמודיעין הישראלי עמד מאחורי סיכול התקפת טרור של דאעש בעת משחק הכדורגל בין נבחרות ישראל ואלבניה בשנה שעברה.

פקידים ישראליים הביעו דעתם כי המערכה נגד דאעש בצפון-מזרח סוריה, המנוהלת על ידי ארה"ב, תביס בקרוב את דאעש בעיר רקה, בירת הכליפות. אך המודיעין הישראלי מביע חשש כי בעקבות אובדנה של העיר רקה יעברו אנשי דאעש לסיני ויצטרפו לדאעש-סיני (ארגון וויליאט), ואז גוברת הסכנה לניסיונות פיגוע נגד ישראל.

למרות השיפור הגדול בשת"פ בין ארגוני הביון והמודיעין של ישראל ושל אירופה, ישראל עדיין רואה באיראן ובשליחותיה, בעיקר המיליציות השיעיות ברמת הגולן, איום חמור יותר מאשר קבוצות הטרור הסוניות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית