AUSA 2017: תעש מערכות תציג מגוון מערכות שפותחו והותאמו לצבא ארה"ב

בתערוכה הביטחונית הגדולה שתתקיים בשבוע הבא בוושינגטון, תציג תעש מערכות את מערכת ההגנה האקטיבית החדשה וקללת המשקל - IF-LD המותאמת לכל סוגי הרק"מ. בנוסף תציג את רקטת אקולר 12 ופגז החצב בקוטר 105 מ"מ שהותאם לטנקים קלים של צבא ארה"ב וצבאות נאט"ו

AUSA 2017: תעש מערכות תציג מגוון מערכות שפותחו והותאמו לצבא ארה"ב

מערכת הגנה אקטיבית קלת משקל (צילום: תעש מערכות)

תעש מערכות תציג בתערוכת AUSA 2017 המתקיימת בשבוע הבא, מגוון מערכות נשק אשר הותאמו ופותחו במיוחד לצרכים המבצעיים המיוחדים של צבא ארה"ב, וביניהן מערכת הגנה אקטיבית חדשנית קלת משקל ומותאמת לכל סוגי הרק"מ – מערכת הגנה אקטיבית  IF-LD, רקטת אקולר 12 – מותאמת לכוחות המיוחדים ולמשגרים קלים ופגז חצב בקוטר 105 מ"מ בהתאמה לטנקים קלים של צבא ארה"ב וצבאות נאט"ו. המערכות שפותחו מותאמות לפלטפורמות קלות וניידות בהתאמה לפתרונות הלחימה הנדרשים לצבאות מתקדמים.

מערכת ה IF-LD  מהווה פתרון מבצעי לכל סוגי הרק"מ, מרכבים קלים כדוגמת ה - JLTV, דרך רק"מ בינוני כגון נגמ"ש ה"ברדלי" ועד לטנק המערכה המרכזי ה"אברמס". בתוכנית ה - MAPS תעש מערכות משתפת פעולה עם החברות הביטחוניות לוקהיד מרטין וריית'יאון, מפתחי המחשב המרכזי והתוכנה לרק"מ. בפרויקט זה, תעש מערכות משתפת פעולה עם חברת General Dynamics Ordnance and Tactical Systems.

מערכת ה- IF-LD מספקת מענה כנגד איומים דוגמת רקטות RPG מטווח קצר, טילים נגד טנקים וסוגי חימוש הנורים מתותחים ללא רתע ניידים. המערכת כוללת יחידת יירוט המורכבת משילוב של מערכי החישה והתגובה, בהתקנה שאינה חודרת את גג הרק"מ. תצורה ייחודית זו מאפשרת מענה גנרי לכלל סוגי הרכב והרק"מ, ביניהם כלים שלא ניתן להם מענה במסגרת הפתרונות הקיימים היום בשוק, וכן מקנה יכולת שדרוג לציים גדולים של כלי רכב ורק"מ הנמצאים בשרות בצבאות השונים. המערכת מאתרת את שיגור איומי הנ"ט השונים, או את מעופם לעבר הרכב הממוגן, בעזרת מערכת הגלאים שלה, המבוססת על מכ"מ וגלאי אלקטרו-אופטי, ומיירטת אותם בעזרת מיירט זעיר המשוגר לעברם בתזמון מדויק ומשמידם במרחק בטוח מהרכב, תוך מניעת נזק שיורי לכלי המוגן. המערכת פועלת באופן אוטומטי בשבריר שנייה וללא מעורבות הצוות שברכב.

IF-LD מספקת הגנה של 360 מעלות בכל תרחיש לחימה, בשטח פתוח או בנוי. המערכת מספקת יכולת של "מודעות מצבית" (situational awareness) ללוחמים ברק"מ תוך שימוש בגלאים המותקנים במערכת. יכולת זו מאפשרת לגלות איומים, להכווין נשק ולבצע סגירת מעגלי ירי בפרק זמן קצר מאוד.

כמו כן, בימים אלה, בוחן צבא הולנד את מערכת "חץ דורבן" על נגמ"ש CV90  פיתוח של חברת BAE השבדית, המצוי בשימוש מבצעי של צבא הולנד בסדרת ניסויים לצורך קבלת החלטות.

בתערוכה תוצג גם אקולר 12, רקטה מדויקת המיועדת לסיוע לכוחות הלוחמים במתארי לחימה אורבניים ולנטרול מטרות בטווחים של עד 35 ק"מ. הרקטה, בקוטר 122 מ"מ, מצוידת ברש"ק חדירה או רסס במשקל 20 ק"ג, המותאם לרוב מתארי הלחימה הנהוגים בשדה הקרב המודרני. לאחרונה, פיתחה תעש מערכות משגר ייעודי קל המכונה C-LYNX, שהוא בעל יכולת נשיאה של שמונה רקטות קלות משקל מסוג אקולר 12 ולכן מתאים להובלה במטוסים מדגם C-130 (הרקולס) ודומיהם. המערכת מיועדת להובלה יחד עם הכוחות המיוחדים ולספק להם סיוע של אש מדויקת ואפקטיבית בכל גזרת פעולה.

כאמור, גם פגז החצב בקוטר 105 מ"מ יוצג בתערוכה. הפגז מתאים לירי מכל טנק ופלטפורמה עם מערכת ירי 105 מ"מ ובכלל זה מה- Guarani, Leo 1, STRYKER, וכן לצריחי ה- MPF 105 מ"מ העתידיים של הצבא האמריקאי, ואחרים. לפגז חצב 105 מ"מ יכולות דומות לאלו של החצב 120 מ"מ וניתן לירות אותו ב 3 מודי הפעלה שונים הקשה (ייזום עם פגיעה במטרה), השהייה (ייזום הפגז לאחר החדירה), וכרסיק אוויר (ייזום מעל המטרה).

אולי יעניין אותך גם