חיל הים קיבל רובוט לעבודה תת ימית בעומק של ק"מ

אוניית האיתור אח"י בת ים, השייכת ליחידת האיתור התת-מימית, קיבלה לידיה אמל"ח וציוד ייחודי מתקדם - בין היתר, רובוט המסוגל להגיע לעומק של יותר מ-1,000 מטרים

http://www.navy.idf.il/994-9280-he/Navy.aspx

הצצה לעולם התת מימי: אוניית האיתור אח"י בת ים, השייכת ליחידת האיתור התת-מימית, קיבלה לידיה השנה אמל"ח וציוד ייחודי מתקדם ביותר, הכולל בין השאר סונארים תת ימיים ורובוט המסוגל להגיע לעומק של יותר מ-1,000 מטרים. הציוד נועד לשפר את יכולות האיתור והגילוי של הספינה במשימותיה השונות ועל הדרך, הוא מספק לצוות הצצה לעולם המסתורי שמתחת לפני הים.

במסגרת הפעילות השוטפת של הספינה נחשף הכוח למראות מרהיבים במעמקי הים, ובהם בעלי חיים ייחודיים וספינות טרופות. "אני כל פעם מופתע מחדש ממה שניתן לראות במים, אפילו בעומקים רדודים או במרחק של כמאה מטרים מהחוף", מספר מפקד אח"י בת-ים, רס"ן אמיתי הרשטיק. "יש המון סוגי חיים, בהם דגים ובעלי חיים יפים ומעניינים שאנו בכלל לא מודעים לקיום שלהם. במהלך הפעילות שלנו אנחנו תמיד זוכרים שאנחנו מתארחים בבית של בעלי החיים השוכנים במים. זה עולם שקרוב אלינו מאוד, כך שזה טבעי שהקשר איתו צפוי לגדול בהתמדה", הוסיף.

לאח"י בת ים היכולת להפליג למשך ימים רבים בהתאם למשימותיה כשבדרך כלל מאייש אותה צוות של כ-20 לוחמים ומפקדים משייטת ספינות הטילים. "הצוות חי באונייה וזה הבית שלו, המשפחה שלו והחיים שלו", מציין רס"ן הרשטיק, "אנו נדרשים להתמודד עם משימת ההגנה על גבולותיה הימיים של מדינת ישראל מעל ומתחת לפני המים בשיגרה וגם בחירום", הוסיף. לבת-ים היכולת לאתר נעדרים וכן מוקשים, נפלים ועצמים שונים מתחת לפני הים ולטפל בהם. "בזכות הציוד החדשני הרחבנו את מגוון היכולות שהיו בידינו עד כה, ואנו יודעים לעבוד בעומקים שלא יכלנו להגיע אליהם עד לא מזמן. זה מוביל לשיפור משמעותי ביכולת המבצעית שלנו וביכולתנו להשלים את משימותינו בהצלחה", מדגיש רס"ן הרשטיק.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית