לוקהיד מרטין פיתחה קו לוויינים חדש

לאחר מספר שנים של פיתוח ובהשקעה של 300 מיליון דולר, לוקהיד מרטין מציגה משפחות לוויינים חדשות בגדלים הנעים מננו-לוויינים ועד לחלליות גדולות

לוקהיד מרטין פיתחה קו לוויינים חדש

אילוסטרציה: באדיבות לוקהיד מרטין

חברת לוקהיד מרטין מציגה משפחות לוויינים חדשות, בגדלים הנעים מננו-לוויינים ועד חלליות גדולות, שפותחו לאורך מספר שנים בהשקעה של כ-300 מיליון דולר ויתאימו למגוון משימות בחלל. הלוויינים החדשים מכילים טכנולוגיות חדשות וחולקים מספר רב של חלקים דומים וזהים, מה שמסייע להאיץ את קצב הייצור ולחסוך בעלויות התפעוליות לאורך שנים.

"השקענו כ-300 מיליון דולר בפיתוח הפתרונות הלוויינים החדשים שאנו מציגים, שנסמכו על לימוד ופיתוח של מאות לוויינים מדורות קודמים ששימשו למשימות רבות בטווחים מגוונים", כך אמר ריק אמברוס, סגן נשיא בכיר בלוקהיד מרטין מערכות חלל. "כיום, יש לנו משפחות לוויינים שמתאימות לביצוע של משימות במתארים ספציפיים, התואמים ליכולות השיגור, יישומי התוכנה, העמסת המשקלים, התפעול והשינוע מבסיסי השיגור ועוד. עם השינויים הרבים שעובר שוק החלל בתחומי הביטחון, המדע והשימוש המסחרי, אנו מגיעים מוכנים עם פלטפורמות רבות עבור צרכי לקוחותינו ושותפינו".

ארבעת משפחות הלוויינים החדשים כוללים את התכונות הבאות: משפחת הננו-לוויינים LM50 מאפשרת טווח רחב יותר של גדלי לוויינים ואנרגיה אשר שופרו בעקבות ההשקעה ב- Terran Orbital. משפחת לווייני LM400, המיועד לפעילות במסלול לווייני נמוך, גאוסטציונרי או אינטרפלנטרי, בעלי יכולת הנעה עוצמתית יותר מלוויינים במשקל דומה ויעילות בייצור בזכות שימוש בהדפסה ב-3D שמקצרת את זמן הבנייה, ההרכבה והמסירה ללקוח ל-24 חודשים בלבד. הסדרות הכבדות יותר מתחלקות לסדרה LM1000 למשימות בטווח בינוני ובעלי תכונות דומות לסדרת הלוויינים LM2100 שהופכות אותו ליעיל, זול ובעל יכולת נשיאת משקל גדולה יותר תוך התאמה למשימות חישה מרחוק. הסדרה הרביעי היא גרסת לוויין LM2100A המודרני מסדרת LM2100 שקיבל 26 תכונות משודרגות לעומת הדור הקודם.

הלוויינים בסדרות החדשות חולקים ביניהם לא פחות מ-280 תכונות וחלקים משותפים ובכך מייעלים את תהליך הייצור והאחזקה ומוזילות אותו. מערכות התמיכה בתוכנה של לוקהיד מרטין מגדילות את הגמישות ואת אפשרויות ההפעלה של הלוויינים בהתאם לצרכי הלקוח.

אולי יעניין אותך גם