הודו אישרה תקציב להחלפת הברק-1 של חיל הים ההודי

הודו רוצה לשדרג את מערכת ההגנה האווירית לטווח קצר והסונארים של עשר ספינות מלחמה. כמו גם, שר הפנים רוצה לשדרג את המשטרה ביכולות טכנולוגיות חדשות. עבור התעשיות בארץ, מדובר בהזדמנות פז

By U.S. Navy photo - http://www.navy.mil/view_image.asp?id=35638 Previously uploaded 11:15, 5 October 2007 (UTC) by Chanakyathegreat (talk • contribs) to en:Wikipedia (log)., Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3967384

על פי דיווח של אתר idrw.org ממשלת הודו אישרה פרויקטים לשדרוג ספינות חיל הים כולל מערכת הגנה לטווח קצר וסונארים בהיקף של כ-152 מליוני דולרים. האישור ניתן במסגרת דיון של ועדת הרכש - defence acquisitions council.

נזכיר כי התקציב לשדרוג מערכת ההגנה קצרת הטווח לספינות של הודו הוא חלק ממהלך שהתחיל בתחילת 2017 עם RFI שנשלח לחברות רלוונטיות בעולם. המטרה בפרויקט היא להחליף את טילי הברק-1 שנרכשו בעבר מתעשייה אווירית.

בין היתר, מתמודדת על הפרויקט חברת MDBA האירופאית עם ה-Sea Ceptor. כך לפי פרסום של idrw.org. לפי הפרסום, ה-RFI שפורסם דורש להחליף עשר מערכות.

שדרוג המשטרה

פרסום אחר באתר indiatvnews.com מגלה כי שר הפנים של הודו, Rajnath Singh, אישר לאחרונה תכנית מקיפה לשדרוג יכולות המשטרה, כולל כאלו ללחימה בטרור. היקף התכנית - כ-3.7 מיליארדי דולרים.

האישור הסופי ניתן על ידי ראש ממשלת הודו, Narendra Modi, במסגרת ועדת Cabinet Committee on Security. לתכנית קוראים Modernisation of Police Forces והתקציב הוקצה עד שנת 2020 בשני שלבים. המימון יתחלק שלושה רבעים על ידי ממשלת הודו ועוד רבע על ידי המדינות השונות שיכנסו  לתכנית. חצי מהכסף ילך ל-Jammu ו-Kashmir - שני אזורי גבול בהם ממשלת הודו רוצה לחזק נוכחות.

"היוזמות החדשות יוצגו כדי לספק סיוע למדינות לשדרוג תשתיות המשטרה, מעבדות זיהוי פלילי, מוסדות וציוד זמין לסגור פערים קריטיים במערכת המשפט הפלילי", נכתב בכתבה.

"תחנות המשטרה ישולבו בבסיס נתונים לאומי חדש של פשע ורשומות פליליות. בסיס נתונים זה יהיה מקושר עם מרכיבים אחרים של מערכת המשפט הפלילי כגון בתי כלא, מעבדות זיהוי פלילי ומשרדי התביעה.

"תכנית המטריה מספקת גם מימון להקמת מעבדה מדעית משוכללת במערבאטי ושדרוג מרכז סרדאר פאטל גלובלי לביטחון, למלחמה בטרור ולמלחמה נגד מסתננים בג'איפור ובאוניברסיטת גנדינגאר".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית