צעד נוסף לקראת מעבר תעש מערכות לנגב

אילוסטרציה: תעש מערכות

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום, המנהל התכנון, בראשות דוד לפלר אשרה להפקדה את תוכנית בניין עיר (תב"ע) להקמת המתחם לטכנולוגיה ביטחונית של תעש מערכות ברמת בקע שבנגב, שאליו תועבר פעילות הייצור ממפעלי החברה ברמת השרון.

במתחם הטכנולוגי, בשטח של 52.000 דונם יוקמו בשנים הקרובות ויופעלו תשתיות ומערכות ייצור חדשניות, לצד שדה ניסויים מתקדם שישרת את החברה וגורמים נוספים בתחום הביטחוני. תוכנית המעבר כוללת הקמת מפעלים לייצור תחמושת כבדה, מפעל להשבחת רק"מ, מפעלי כימיה וחומרי נפץ שיפעלו במתחם הגדול והמתקדם מסוגו במדינת ישראל, על פי התקנים וההוראות המחמירות של בנושא הבטיחות ואיכות הסביבה.

יו"ר מועצת המנהלים של תעש מערכות יצחק אהרונוביץ מציין כי במקביל, מזרזת החברה את השלב הראשון בפינוי מתחם ברמת השרון, במסגרתו ימסרו כ- 500 דונם משטח החברה ברמת השרון לרשות מקרקעי ישראל בשטח המיועד לבניית אלפי דירות. להערכת תעש - פינוי מהיר של קרקעות ברמת - השרון יקצר את לוחות הזמנים למעבר תעש לנגב והוסיף כי תעש פועלת למימוש הנחיית שר הביטחון אביגדור ליברמן לקיצור משמעותי של לוחות הזמנים למעבר החברה לנגב. מהלך שיהווה תוספת משמעותית של מקורות תעסוקה לאלפי משפחות באופן ישיר ועקיף.

יו"ר מנהל התכנון במחוז הדרום דוד לפלר ציין כי מעבר מפעלי תעש לנגב, מהווה תרומה משמעותית למקורות התעסוקה באזור הדרום ולפיתוח הנגב ודרום הארץ. "מחוז הדרום של מנהל התכנון יסייע לתעש בכל הנדרש במטרה לקדם את מעברה של החברה ועיקר פעילותה לדרום הארץ", הוסיף לפלר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית