חברת Patria חושפת מרגמה שיכולה לפגוע גם במטרות ימיות קרובות לחוף

https://youtu.be/pLns_5xadtA

חברת פטריה (Patria) הפינית חשפה מערכת מרגמה 120 מ"מ ניידת בתערוכת DSEI 2017 שנערכה בלונדון בשבוע שעבר. המערכת שנקראת "נמו" (NEMO – NEw MOrtar), סיימה את ניסויי הירי שלה בתחילת ספטמבר ונישאת על גבי פלטפורמות שונות, ימיות ויבשתיות.

הניסויים נערכו ע"ג משאית 8X8 אך עפ"י הצהרת החברה המערכת יכולה לפעול מתוך קונטיינר סטנדרטי באורך 20 רגל, מה שמאפשר גמישות מבצעית, פריקה והעמסה מהירות וחשאיות. בפיתוח המערכת משתתף גם חיל הים של איחוד האמירויות והוא מוזכר כאחד הלקוחות הפוטנציאלים שלה, ביחד עם חיל הים של מלזיה ופינלנד. כיום מפעילים צבאות סלובניה וערב הסעודית את הגרסה היבשתית של המערכת המורכבת על צריח של נגמ"שים גלגליים.

המערכת שוקלת 10 טונות (כאשר היא ריקה מפגזים), יכול לשאת 100 פצמ"רים בקוטר 120 מ"מ ומופעלת ע"י 3 אנשי צוות - שני טענים וכוון. המרגמה יכולה להגביה את הקנה עד 85 מעלות, יש לה קצב אש של 10 פצמ"רים לדקה וטווח של 10 ק"מ. במערכת מותקנת מערכת שמקטינה את האנרגיה שעוברת לפלטפורמת הנשיאה מ-120 טון ל-20 טון בלבד, מה שמאפשר מינימום תיקוני ירי בגרסה הימית. המרגמה יכולה לבצע ירי בכינון ישיר וגם לשגר מטח מספר פצמ"רים שיפגעו במטרה באותו זמן.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית