חיל אוויר - חממו מנועים: עירק רוצה לבנות כור גרעיני. שוב

שר החוץ של עיראק, אבראהים אל-ג'עפרי, פנה מעל במת האו"ם למדינות המייצרות כורים גרעיניים למטרות חשמל וביקש מהן לבנות כאלו בעירק. זאת, על בסיס זכותה של כל מדינה החתומה על ה-NPT להשתמש בטכנולוגיה גרעינית למטרת הפקת חשמל

Iraq’s Foregin Minister Ibrahim Al-Jaafari addresses the 72nd session of the United Nations General assembly at the UN headquarters in New York on September 23, 2017 - https://youtu.be/_4n5NlAb3P0

שר החוץ של עיראק ביקש ממדינות גרעיניות סיוע בבניית כור גרעיני מעל במת האו"ם. אבראהים אל-ג'עפרי קרא לסיוע "לבנות כור גרעיני למטרות שלום בעיראק, לרכוש טכנולוגיה גרעינית זו". (הנאום: https://youtu.be/_4n5NlAb3P0. דקה 13:42).

אל-ג'עפרי ציטט את האמנה בדבר אי-הפצת נשק גרעיני, המאפשרת למדינות לקדם פרויקטים שלמים בתחום האנרגיה הגרעינית. עיראק אישרה את האמנה ב -1969.

מדינות לא גרעיניות שחתמו עליה הסכימו לא לפתח נשק אטומי. בתמורה, חמש המעצמות הגרעיניות המקוריות - ארה"ב, רוסיה, בריטניה, צרפת וסין - הבטיחו לנוע לעבר פירוק הנשק הגרעיני שלהן ולהבטיח גישה של מדינות לא גרעיניות לטכנולוגיה גרעינית שמטרתה ייצור חשמל.

מקור נוסף: timesofisrael.com

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית