אירונאוטיקס רוכשת את חברת Chassis Plans תמורת כ-6 מיליון דולר

חברת Chassis Plans עוסקת בפיתוח ייצור ואינטגרציה של תחנות הפעלה למערכות בלתי מאוישות וציוד מחשוב ליישומים צבאיים ותעשייתיים. עמוס מתן, מנכ"ל אירונאוטיקס: "הסינרגיה השיווקית שתיווצר באמצעות רכישת Chassis Plans תאפשר לנו גישה ללקוחות חדשים בארה"ב"
אירונאוטיקס רוכשת את חברת Chassis Plans תמורת כ-6 מיליון דולר

עמוס מתן, מנכ"ל אירונאוטיקס (צילום: מאיר אזולאי)

אירונאוטיקס הודיעה כי חתמה על הסכם לרכישת חברת Chassis Plans מארה"ב תמורת 3.8 מיליון דולר במזומן. במידה והחברה הנרכשת תעמוד בשיעור של 80% מיעד ההכנסות  של כ- 15.3 מיליון דולר ויעד הרווח של כ- 1.6 מיליון דולר לשנת 2018 כפי שנקבע בין הצדדים, תשלם אירונאוטיקס למוכרים, סכום נוסף בהיקף של 1.6 מיליון דולר עד 2.2 מיליון דולר, כך שהתשלום הכולל בגין החברה מסן-דייגו עשוי להגיע ל-6 מיליון דולר.
 
Chassis Plans הינה חברה פרטית הפועלת בקליפורניה מזה 20 שנה ועוסקת בפיתוח, ייצור ואינטגרציה של תחנות הפעלה למערכות בלתי מאויישות וציוד מיחשוב ליישומים צבאיים ותעשייתיים. עיקר פעילותה של החברה מתמקד בשוק הצבאי האמריקאי ועל לקוחותיה נמנות חברות ענק בתעשייה הביטחונית בארה"ב, ביניהן: בואינג, לוקהיד מרטין וג׳נרל דיינמיקס. בשנת 2016 הסתכמו ההכנסות של החברה האמריקאית ב-15 מיליון דולר והרווח הנקי הסתכם ב-800 אלף דולר.
 
עמוס מתן, מנכ"ל אירונאוטיקס אמר כי "בכוונת אירונאוטיקס לתמוך ולהרחיב את פעילותה של Chassis Plans ולהיעזר בה לצורך הרחבת האחיזה האסטרטגית והמכירות בארה"ב, וכפלטפורמה לפרויקטים הממומנים במסגרת תוכנית הסיוע האמריקאית. הסינרגיה השיווקית שתיווצר באמצעות רכישת Chassis Plans, תאפשר לאירונאוטיקס גישה ללקוחות חדשים ומרכזיים בשוק הביטחוני בארה"ב".
 
החברה הנרכשת מצטרפת לפורטפוליו של קבוצת אירונאוטיקס שכולל היום 5 חברות: פוזידרון, RT, קונטרופ, קומטקט וזנזוטרה. החברה ה-6 של אירונאוטיקס צפויה לתרום לצמיחה נוספת בהכנסות אירונאוטיקס שהסתכמו אשתקד בכ-137 מיליון דולר בעיקר בזכות צמיחה אורגאנית של 13% בהכנסות, ולמצבת הלקוחות המתרחבת של החברה. השלמת העסקה מותנית בקיומם המצטבר של מספר תנאים מתלים, ביניהם קבלת אישורים רגולטוריים הנדרשים בארה"ב, כולל אישור מהועדה האמריקאית להשקעות זרות והוועדה האמריקאית לפיקוח על ייצוא בטחוני. החברה מעריכה כי מועד השלמת העסקה צפוי לחול בתוך כ-60 ימים ממועד החתימה.

אולי יעניין אותך גם