צ'כיה התעניינה בנגמ"ש הנמ"ר

פרסום בתקשורת זרה מגלה כי צ'כיה פנתה בשנה שעברה לישראל כדי לקבל הצעת מחיר על נגמ"ש הנמ"ר. לפי הפרסום, מדינת ישראל לא השיבה עד למועד סיום הבקשה

קרדיט לתמונות: מנת"ק, משרד הביטחון

 

פרסום באתר below-the-turret-ring חושף כי צ'כיה רוצה להחליף את נגמ"ש BMP-2. על פי אותו פרסום, ממשלת צ'כיה פנתה לתשעה מתמודדים, אחד מהם הוא ממשלת ישראל, במטרה לקבל הצעת מחיר על נגמ"ש הנמ"ר. בבלוג נכתב כי עד מועד הגשת ההצעות, ממשלת ישראל לא ענתה.

"עוד יצוין, כי בעת הגשת הבקשה למכרז לא הוצגה הגרסה האחרונה של הנמר, המצוידת בצריח בלתי מאויש. באותה עת תצורת הרכב היחידה של הנמר הייתה מוגבלת לכמה אבות טיפוס עם עמדת נשק מרחוק Samson Mk 1. עמדה המשמשת את ה-Pandur II של צ'כיה וכוללת 30 מ"מ Bushmaster II, מקלע (MG) ומשגר עבור שני טילי ספייק-LR נגד טנקים (ATGMs). לשימוש ב-RWS במקום צריח מאויש יש חיסרון אחד גדול: היא אינה ממגונת ויכולה במקרה הגרוע להיות מושבתת על ידי ירי מקלע, כי מערכת הזנת התחמושת וחלקים של האלקטרוניקה אינם מכוסים על ידי שריון כלשהו", נכתב בבלוג.

"בתחילת באוגוסט הציג צה"ל גרסה חדשה של הנמר מצויד בצריח בלתי מאויש. כלי רכב חי"ר זה היה הרבה יותר טוב, אבל כנראה היה עדיין בפיתוח בזמן הבקשה".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית