דיווח: "ישראל תקפה באזור שדה התעופה בדמשק"

רשתות חברתיות המזוהות עם משטר אסד בסוריה מדווחות כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות באזור שדה התעופה של דמשק. אין לידיעה אישור מגורמים רשמיים בסוריה

תקיפה ישראלית נוספת בסוריה? (צילום: דו"צ)

רשתות חברתיות בשפה הערבית, המזוהות עם משטר אסד בסוריה, טוענות כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרה ליד דמשק. על פי הדיווחים, המייחסים את התקיפה לישראל, כלי הטיס תקפו באזור שדה התעופה בדמשק. לידיעה אין אישור מגורמים רשמיים בסוריה.

הדיווחים מסוריה מגיעים כשבועיים לאחר שהסורים האשימו את ישראל כי היא זו שעמדה מאחורי תקיפה של מתקן צבאי באזור חמאת שבמדינה. על פי הדיווחים המתקן הינו מרכז לפיתוח אמצעי לחימה.

מוקדם יותר השבוע, במהלך נאומו לפני העצרת הכללית של האו"ם, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למעורבות האיראנית בסוריה ואמר כי "נפעל כדי למנוע מאיראן להקים בסיסים צבאיים קבועים בסוריה לכוחות האוויר, הים והיבשה שלה. אנו נפעל כדי למנוע מאיראן ייצור נשק קטלני בסוריה או בלבנון שישמש נגדנו, ואנו נפעל כדי למנוע מאיראן חזיתות טרור חדשות נגד ישראל לאורך גבולנו הצפוני. כל עוד המשטר האיראני חותר להשמדת ישראל, איראן לא תמצא אויב עז יותר מישראל".

שלשום, יירטו כוחות ההגנה האווירית של צה"ל כלי טיס בלתי מאויש שניסה לחדור לשטח ישראל מסוריה. דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס אמר לאחר התקרית כי "לוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר יירטו באמצעות טיל פטריוט כלי טיס בלתי מאויש השייך ככל הנראה לארגון חיזבאללה. צה"ל לא יאפשר כל חדירה או התקרבות של גורמי טרור איראניים, חיזבאללה, מליציות שיעיות וג'יהאד עולמי למרחב הגבול ברמת הגולן. הוא הוסיף כי "נגיב לכל פעולה באופן חד וברור ונפעל למנוע כל ניסיון מסוג זה". תא"ל מנליס אמר עוד כי כלי הטיס הוא ככל הנראה מתוצרת איראנית.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית