קוריאה הצפונית גלגלה מאות מליוני דולרים בייצוא אמל"ח לאיראן, סוריה ולוב

לצד החלק העסקי בפעילות זו, בין השורות, מדובר בעוד כתבה שמעגנת את מה שמומחים טוענים כבר שנים - שצפון קוריאה מוכרת נשק לאיראן. מה היא מוכרת, כמה, והאם מכירות אלו כוללות גם תכן של מערכות גרעיניות - זו שאלה פתוחה

על פי הערכות, צפון קוריאה גלגלה כ-900 מיליארדי וון (כמיליארד דולרים בערך של ימינו) מיצוא נשק לאיראן, לסוריה וללוב מ -1996 ועד אשתקד.

כלומר, בעשרים שנים מיליארד דולרים זה כ-50 מליוני דולרים כל שנה לתכנית הטילים / גרעין של צפ"ק מתחת לאף של שירותי הביון המערביים. וזה רק מה שידוע. כך לפי פרסום של ytn.co.kr. "למעשה, רק בחודש אוגוסט בשנה שעברה נתפסה במצרים ספינה צפון קוריאנית עם טילי נ"ט", כותבים באתר.

משלוח של כוח אדם בחו"ל הוא גם אחד האמצעים של הבטחת מטבע חוץ בצפון קוריאה. ארה"ב מאמינה כי צפון קוריאה שולחת 100,000 עובדים לחו"ל כדי להבטיח 500 מיליארד וון ברווחים במטבע חוץ מדי שנה. רוב אלה עובדים בכריית פחם, ייצור בגדים, בנייה, וכו'. הכסף הולך לממשלת צפון קוריאה. מקור נסתר נוסף של הכנסות בצפון קוריאה הוא שטרות מזויפים. נטען כי צפון קוריאה ייצרה שטרות מזויפים, כולל שטרות של 100 דולרים, אשר ידוע כי דיפלומטים מצפון קוריאה סחרו בהם בחשאי בחו"ל או באמצעות רשת אירופית.

הצפון קוריאנים קיבלו גם הרבה רווחים באמצעות פשע סייבר כגון פריצה למוסדות פיננסיים. על חלק מפעילויות אלו אחראית יחידה צפון קוריאנית בשם Office 39.

לצד החלק העסקי בפעילות זו, בין השורות, מדובר בעוד כתבה שמעגנת את מה שמומחים טוענים כבר שנים - שצפון קוריאה מוכרת נשק לאיראן. מה היא מוכרת, כמה, והאם מכירות אלו כוללות גם תכן של מערכות גרעיניות - זו שאלה פתוחה.