משלחת קולומביאנית מתחום הסייבר תגיע להשתלמות בישראל

ראש הממשלה ונשיא קולומביה נפגשו תחילה בארבע עיניים ולאחר מכן התקיימה פגישה מורחבת בהשתתפות שרי החוץ, ההגנה והחקלאות. בפגישה דנו בהעמקת שיתופי הפעולה בתחומי טכנולוגיות חקלאות ומים, חדשנות, הגנת סייבר ותחומים נוספים

https://youtu.be/Xt4n9Fafrpk

"אנו מאמינים שלאמריקה הלטינית ככלל יש פוטנציאל אדיר ואנו מאמינים שהעולם נמצא בצומת של שינוי גדול. כלכלת העולם השתנתה לתמיד. הכול בנוי על טכנולוגיה, הכול – גם תחומים שפעם היו נחשבים כשייכים לטכנולוגיה נמוכה כיום עוברים לטכנולוגיה גבוהה, שמשפיעה על פריון ומשפרת את חייהם של אנשים בדרכים שלא ניתן היה להעלותם על הדעת עד לפני שנים ספורות", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת ביקורו בקולומביה לנשיא חואן מנואל סנטוס. 

"שוחחתי עם הנשיא על מספר רבדים. הרובד הראשון הוא כמובן חקלאות. השני הוא מים, כיצד לנצל את הניסיון שלנו כדי להתמודד עם אתגר האזורים הצחיחים של קולומביה. אנו מאמינים שיש אפשרויות רבות בתחום הזה. שוחחנו על הגנת סייבר. זה תחום חשוב לכל המדינות, אבל לאו דווקא ברמה הממשלתית. חשבו על חשבונות הבנק שלכם. אנשים מפקידים את כספם בבנקים ומישהו יכול פשוט לגנוב אתו. חייבים להתגונן מפני זה, והסכמנו שתשלח אנשים לפי בחירתך לישראל. הם ירוויחו מהניסיון שלנו ונשתף אתכם פעולה לשם כך.

"ברצוני להוסיף עוד דבר: העתיד שייך למחדשים. ישראל היא מדינת החדשנות. לקולומביה יש יכולות יוצאות מן הכלל ואנשים מדהימים. ברצוננו למזג ביניהם, ולכן החלטנו היום להקים מחדש את הקרן לחדשנות קולומביה-ישראל ולממן אותה מחדש. אולי סוף סוף תלמדו אותנו כיצד להכין כוס קפה טוב, אבל גם עוד דברים רבים אחרים". 

אמנם נתניהו לא ציין זאת בנאום המתוקשר, אך בין ישראל לקולומביה שוררים גם קשרים ביטחונים שהולכים אחורה עשרות שנים. בין היתר, ישראל מכרה לקולומביה מטוסי כפיר. אולם, לא רק באמל"ח עסקנינו. קולומביה היא ביתם של ארגוני פשע גלובלים שעושים, לא פעם, שיתוף פעולה עם ארגוני טרור, ביניהם גם חיזבאללה. מכאן, שקולומביה היא שותף אסטרטגי של ישראל בכל הקשור למלחמה ביכולות המימון של חיזבאללה. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית