הספינה החדשה עבור קפריסין: מהירות ומערכות מתקדמות להגנה וניווט

פרטים חדשים על הספינה מתוצרת מספנות ישראל שהושקה בטקס חגיגי ותימסר בקרוב לחיל הים של קפריסין

מימין לשמאל: שגרירת קפריסין בישראל, הגב' סלינה שמבוס; ראש סיב"ט, תא"ל (במיל') מישל בן ברוך; מנכ"ל משרד הביטחון של קפריסין, מר קריסטוס מלכידיס; שר ההגנה של קפריסין ד"ר קריסטופורוס פוקהידס; ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון לשעבר, אלוף (במיל') עמוס גלעד; יו"ר קבוצת SK, מר סמי קצב; מנכ"ל מספנות ישראל, מר אבי שחף; ומפקד חיל הים של קפריסין, קפטן קיריאקוס פוחניס (צילום: קבוצת SK)

מספנות ישראל השיקה בטקס חגיגי בחיפה, ספינה חדשה, שתימסר בקרוב לחיל הים של קפריסין כדי להגן על אסדות הגז השכנות במים הכלכליים של קפריסין. כפי שפרסמנו אתמול, ספינת ההגנה החדשה היא מהקו החדש והמתקדם של ספינות ההגנה החופיות של מספנות ישראל. אורכה 62 מטר, מהירותה 32 קשרים (כ-60 קמ"ש) והיא מצוידת במערכות המתקדמות ביותר להגנה ולניווט ושהייה ארוכה בים.

בין היתר הותקנו על הספינה שני תותחים מסוג טייפון של רפאל, ומכ"מ שטח ואוויר חדיש. על הספינה צפויים לשרת 30 אנשי צוות קפריסאים והיא תשייט לאורך חופי קפריסין למטרות הגנה על קידוחי הגז הימיים של המדינה. עלות הפרויקט נאמדת בעשרות מיליוני אירו.

יצוין כי מקורות זרים מוסרים כי מדובר בספינה ראשונה מתוך 4 שהוזמנו על ידי חיל הים הקפריסאי כבר בשנת 2015.

הספינה הושקה ע"י שגרירת קפריסין בישראל, גברת סלינה שמבוס, שגם העניקה לה את שמה: P61. עוד השתתפו בטקס שר ההגנה של קפריסין, ד"ר קריסטופורוס פוקהידס, מנכ"ל משרד הביטחון של קפריסין, מר קריסטוס מלכידיס  ומפקד חיל הים של קפריסין, קפטן קיריאקוס פוחניס. את ישראל ייצגו בכנס ראש סיב"ט תת אלוף (במיל') מישל בן ברוך, בכירי סיב"ט ומר סמי קצב מבעלי המספנות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית