מטוס הקרב האמריקני, דור 6: טווח מוגדל, חמקנות וטילים חדשים

חיל האוויר האמריקני משלים בימים אלה הכנת מסמך דרישות טכנולוגיות למטוס קרב חדש, דור 6. תכונותיו העיקריות של המטוס החדש: יותר חמקנות, טווח גדול במיוחד וטילים חדשים וקטלניים מכל הטילים הקיימים

מטוס הקרב האמריקני, דור 6: טווח מוגדל, חמקנות וטילים חדשים

החזון של בואינג למטוס דור 6 (אילוסטרציה: חברת בואינג)

חיל האוויר האמריקני משלים בימים אלה הכנת מסמך דרישות טכנולוגיות למטוס קרב חדש, דור 6, שייכנס לשירות בשנות ה-30 של המאה ה-21, ויחליף את מטוס הקרב F-22. תכונותיו העיקריות של המטוס החדש: יותר חמקנות, טווח גדול במיוחד וטילים חדשים וקטלניים מכל הטילים הקיימים.

מפקד פיקוד מטוסי הקרב בחיל האוויר, גנרל מייק הולמס, אמר ל'אוויישן וויק' כי במטוס החדש יוכנסו טכנולוגיות חדישות שעדיין מצויות על לוח השרטוט. הוא הזכיר את קיומן של מערכות הגנ"א הרוסיות המתקדמות S-400 , ואמר כי יימשכו השיפורים במטוסי F-22 ו-F-35, אולם "בסופו של דבר נגיע למגבלות ביכולת השיפור והשדרוג, ואז צריך לפתח משהו חדש".

לדברי גנרל הולמס, מטוס הקרב הבא יצטרך להתמודד עם "מציאות אסטרטגית" חדשה, שפירושה בעיקר טווח טיסה. המטוס הזה ילווה מפציצי B-2 ו-B-21 לגיחות ארוכות נגד רוסיה וסין בגזרות האוקיאנוס השקט, טווחים שמטוסי הקרב הקיימים לא נזקקו להם. הפתרון בהשגת טווים מוגדלים כאלו הוא מנוע המטוס וסוג הדלק.

המטוס החדש ('חודר אווירי' PCA) יהיה בעל תכונות חמקנות מתקדמות יותר משני החמקנים הנוכחיים F-22  ו-F-35 , ולשם כך יהיו שינויים במבנה גוף המטוס. כמו כן מחפש חיל האוויר חימוש אוויר-אוויר חדיש במקום טילי אוויר-אוויר AMRAAM AIM-120 לטווח בינוני הקיימים, שהם בני 30 שנה.

לסיכום, חיל האוויר מבקש הקצבה של 294.7 מיליון דולר לשנת הכספים 2018 להמשך מימון המו"פ למטוס הקרב הבא, בן דור שש. 

אולי יעניין אותך גם