אירבוס מחמשת את המסוקים שלה

http://www.helicopters.airbus.com/website/en/ref/H145_32.html

בסוף אוגוסט הודיעה אירבוס כי היא ביצעה את טיסת המבחן הראשונה למסוק H145 חמוש במערכת חימוש מודולרית מתוצרתה, כחלק מעסקת מכירה של ארבעה מסוקים חמושים המיועדים לחיל האוויר הסרבי, וחמישה למשרדים ממשלתיים סרבים.

המערכת שנקראת Hforce, יכולה לשאת מגוון רחב של חימוש כגון טילים ורקטות מונחי לייזר בתוספת עם פוד ציון לייזר, פודי תותחים ורקטות "טיפשות". הניסוי לא כלל ירי של חימוש אלא רק המראה, טיסה ונחיתה עם מטע"דים (מטען ייעודי) המדמים את החימוש וניסויים חיים של המערכת יתבצעו בסוף השנה הזו, כאשר המטרה היא להביא את המערכת לכשירות מבצעית ב-2018. הניסויים יתבצעו במספר מדינות כגון צרפת, הונגריה ושוודיה.

כאמור, קיט החימוש הוא מערכת מודולרית זולה "המתלבשת" של מגוון המסוקים הקלים של החברה כגון ה-H125, ה-H145 וה-H225 (שהם גרסאות צבאיות למסוקים אזרחיים), והוא מאפשר לכל צבא המחזיק בו להסב את המסוקים שבידיו למסוקי תקיפה וסיור קלים בנוסף ליכולת שלהם לשאת לוחמים, מה שיאפשר להם להכניס כוחות מיוחדים לאזורים מוגנים תוך כדי שימוש באש.

המסוקים של אירבוס משרתים במספר צבאות בעולם כמו תאילנד, גרמניה ואלבניה, ומשמש להדרכת טייסים ותובלה קלה. הצבא האמריקאי משתמש במסוק להכשרת טייסים בבית הספר לטיסה שלו וכמסוק חילוץ רפואי ונקרא UH-72 Lakota.

המסוק החמוש מהווה את כרטיס הכניסה של אירבוס לשוק של מסוקי התקיפה והסיור הקלים, שוק שנשלט ע"י ארה"ב ורוסיה. הדבר הזה מעורר עניין במיוחד שכן ארה"ב וכן מספר מדינות נוספות מחפשות מחליף למסוק התקיפה הוותיק, ה-OH-58d Kiowa Warrior, ונותר רק לראות כיצד יגיבו היצרניות האמריקאיות למהלך.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית