שרי האיחוד האירופי נגד ההאקרים

ב"משחק מלחמה קיברנטי" ראשון מסוגו שנערך בטאלין, בירת אסטוניה, לקחו חלק שרי ההגנה של מדינות האיחוד האירופי. מדובר בתרגיל מלחמת סייבר בו נבחנו ותורגלו יכולות השרים  להתמודד עם מתקפת סייבר

(אילוסטרציה: Bigstock)

שרי ההגנה של מדינות האיחוד האירופי סיימו בסוף השבוע תרגיל מלחמת סייבר ראשון מסוגו, בו בחנו ותרגלו את יכולותיהם להתמודד עם מתקפת סייבר של האקרים שתקפו את מערכות המחשב שלהם.

משחק מלחמת הסייבר התקיים בסוף השבוע בטאלין בירת אסטוניה, והיה מבוסס על סיפור מעשה, לפיו משלחת צבאית של אחת ממדינות האיחוד האירופי הותקפה על ידי האקרים, כאשר במקביל אירעו עוד כמה תקיפות רשת פתאומיות. במשחק הסימולציה חיבלו ההאקרים במפקדה של צי אחת ממדינות הים התיכון, וכן הותקפו רשתות חברתיות של מדינות חברות ב-EU. סוכנות רויטרס מסרה כי כל אחד משרי ההגנה של האיחוד תרגל התמודדות עם המשבר, כאשר מנהלי התרגיל מקשים עליהם ומנחיתים ידיעות ומידע שהצביעו על "החמרה רצינית של מצב תקיפות הסייבר".

שרת ההגנה של גרמניה, אורסולה פון דר לייאן, אמרה שמשחק המלחמה היה "מרתק", והדגישה כי מדינות האיחוד חייבות להשקיע מאמצים ומשאבים גדולים יותר במניעת מתקפות סייבר. במשך משחק מלחמת הסייבר צויידו שרי ההגנה במחשבי טאבלט, ובין היתר התבקשו להשיב לסדרות של שאלות רלוונטיות. שר ההגנה של אסטוניה, יורי לואיק, הציג את אחת השאלות לעמיתיו: "האם וכיצד אתה מודיע לתושבי ארצך שאתם תחת מתקפת סייבר. איך אתה מגדיר את המצב – האם זו תקרית, איום או התקפה?".

משחק המלחמה נערך בבירת אסטוניה, מדינה קטנה למודת מתקפות סייבר ומלאה חששות מהשכן הרוסי הגדול. מאז השתלטות רוסיה על חצי האי קרים העלתה אסטוניה את נושא הסייבר לראש סולם העדיפויות הממלכתיות שלה והיא שיזמה את התרגיל השבוע. אסטוניה היא אחת המדינות המתקדמות בעולם בתחום האינטרנט, ו-90  אחוזים משירותי הממשלה שם מקוונים ברמה גבוהה. ב-2007 סבלה אסטוניה מסדרה של מתקפות סייבר חמורות נגד אתרים פרטיים וממשלתיים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית