דיווחים זרים: "ישראל תקפה מרכז לפיתוח טילים ואמל"ח כימי בסוריה"

במספר כלי תקשורת בסוריה ובלבנון מדווחים על תקיפה בשעות הלילה של מרכז שעוסק בפיתוח טילים ואמצעי לחימה כימיים, הממוקם במרכז סוריה. בישראל לא מגיבים לדיווחים. צבא סוריה פרסם הודעה בה נטען כי שני חיילים סוריים נהרגו בתקיפה ישראלית של עמדות צבא באזור מרכז המדינה

(צילום: אתר חיל האוויר)

כלי תקשורת בלבנון ובסוריה מדווחים כי בשעות הלילה בוצעה תקיפה באזור המרכז למחקרים מדעיים של השלטון בסוריה הממוקם במרכז המדינה. דיווחים זרים מייחסים את התקיפה לישראל. בירושלים לא מתייחסים לדיווחים הזרים וגם לא במערכת הביטחון.

על פי מספר פרסומים בכלי התקשורת הערביים בתקיפה נפגעו מספר בני אדם. המכון עצמו, אחראי בין היתר על פיתוח טילים ואמצעי לחימה, בין היתר אמצעי לחימה כימיים. צבא סוריה פרסם הודעה בה נטען כי ישראל תקפה עמדות צבא סורי באזור מרכז המדינה וכי בתקיפה נהרגו שני חיילים מצבא סוריה.

יש לציין כי התקיפה מגיעה בשבוע שבו החל צה"ל באחד התרגילים הגדולים שנערכו בשנים האחרונים. התרגיל, בשם "אור הדגן", הוא התרגיל הגדול ביותר של צה"ל במתאר הצפוני מאז שנערך בפעם האחרונה תרגיל הגיס הצפוני ב-1998. בשיאו של התרגיל ישתתפו עשרות אלפי אנשי צבא ממספר אוגדות ועשרות חטיבות, מתוכם אלפי מילואימניקים. בימי השיא של התרגיל יחוגו בשמי הצפון עשרות מטוסי קרב בכל רקע נתון, בנוסף למטוסים רבים ללא טיס מכלל הסוגים והגדלים.

על הקרקע התרגיל יהיה שלדי, כלומר ללא הלוחמים של החטיבות ברוב הגדודים המתרגלים, אלא ברמת מפקדי פלוגות ומעלה ובאופן שישתתפו בו מרבית המפקדים בצבא. בצה"ל הדגישו כי התרגיל תוכנן מזה כשנה בהנחייתו של הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, עם כניסתו לתפקיד בתחילת 2015, וללא קשר לניסיונות של איראן להתבסס בסוריה. בצה"ל הדגישו עם תחילת התרגיל כי המתאר העיקרי שיתורגל הוא מלחמה בחיזבאללה בדרום לבנון, ולא מלחמה במקביל גם בזירה הסורית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית