הודו החליטה לבטל את המכרז לאספקת מקלעים קלים

משמעות ההחלטה - המקלע מתוצרת IWI, "נגב", שעבר את כל הניסויים והבדיקות, לא יירכש, בשל מצב של "ספק יחיד" בעסקאות נשק – מצב האסור על פי מדיניות הודו

(צילום: AP)

הודו החליטה לא לרכוש מקלעים מהחברה הישראלית  IWI ('תעשיות נשק לישראל'), למרות שהמקלע מתוצרתה, 'נגב' NG7, עבר בהצלחה את כל הניסויים והבדיקות של צבא  הודו.

משרד ההגנה ההודי החליט לבטל מכרז עולמי משנת 2014 לאספקת 9,500 מקלעים קלים בקוטר 7.62 מ"מ, כאשר החברה המובילה הייתה IWI הישראלית. מקורות במשרד ההגנה הסבירו  ל-DEFENSE WORLD ול'ספוטניק ניוז' שהעסקה בוטלה כיוון שחברת IWI וחברה בולגרית מתחרה נבחרו כחברות שמוצריהן יעברו את הניסויים והבדיקות, אולם רק המקלע הישראלי 'נגב' עבר את הבחינות, ונוצר מצב שהחברה הישראלית נותרה ספקית יחידה, בעוד מדיניות הרכש של הודו אוסרת מצב של ספק יחיד בעסקאות נשק.

מחברת IWI נמסר כי "בשלב זה החברה מנועה מלהתייחס לפרטי הידיעה".

זו העסקה השלישית של רכש נשק קל בין הודו לישראל שהודו ביטלה במשך שנה אחת. בראשית השנה פרסם צבא הודו  בקשה לקבלת מידע לרכש 200 אלף רובי 5.56 מ"מ בעלי טווח מינימלי של 200 מטרים ורמת דיוק גבוהה.

במכרז הראשון זכה הרובה GALIL ACE של חברת IWI, אך משרד המשפטים ההודי לא אישר את העסקה עם החברה הישראלית, כיוון שרק המוצר הישראלי עבר את סדרת הבדיקות והניסויים, ונותר מתחרה יחיד.

בספטמבר אשתקד פרסם משרד ההגנה דרישה לרכש רובי סער, וחברת IWI נותרה שוב ספקית יחידה כאשר רק היא עומדת בדרישות הטכניות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית