הסלמה נוספת: קוריאה הצפונית שיגרה טיל בליסטי שחלף מעל יפן

על פי הדיווחים קוריאה הצפונית שיגרה טיל בליסטי לטווח בינוני שטס למרחק של 2,700 ק"מ, חלף מעל לשטח יפן והתרסק במיימי האוקיינוס השקט

שידורי הטלוויזיה ביפן בעקבות השיגור (צילום: AP)

קוריאה הצפונית בהתגרות נוספת: גורמים ביפן ובקוריאה הדרומית מוסרים כי קוריאה הצפונית שיגרה טיל בליסטי נוסף בשעות הלילה אשר חלף על פני שטחה של צפון יפן ונחת במיימי האוקיינוס השקט. על פי דיווחים ביפן תושבים בצפון המדינה נקראו לשבת במקלטים בעקבות השיגור. 

ככל הנראה מדובר בטיל מסוג "הוואסונג-12", טיל בליסטי שפותח לאחרונה לטווח בינוני. על פי דיווחים בקוריאה הדרומית, הטיל טס למרחק של 2,700 קילומטרים לפני שהתרסק בים.

ראש ממשלת יפן כינס ישיבה דחופה של מועצת הביטחון הלאומית של המדינה ואף שוחח עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שהבטיח לסייע ולחזק את יפן אל מול ההתגרויות של פיונגיאנג. עם זאת, כרגע נראה כי הלחץ המופעל על השלטון הצפון קוריאני אינו עובד וכי הממשל הדיקטטורי ממשיך בהתגרויות שלו כלפי שכנותיו ומדינות המערב.

רק אתמול דווח כי קוריאה הדרומית משיקה פרויקט חלל צבאי גדול לשיגור חמישה לווייני ריגול ואיסוף מודיעין צבאיים, שאמורים להיות מבצעיים עד שנת 2023.

"פרויקט 425" מנוהל על ידי סוכנות הרכש הלאומית והסוכנות הממלכתית לפיתוח ביטחוני, ועיקרו בניית חמישה לווייני ריגול שיאספו מודיעין בחצי האי הקוריאני ובארצות שכנות. נראה כי קיומו של הפרויקט והשלמתו המהרה מגיעה על רקע המתיחות הרבה באזור.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית