קרן פימי רוכשת את השליטה באורביט

בשלב הראשון, מיד לאחר קבלת כל האישורים הנדרשים להשלמת העסקה, פימי תשקיע בחברה 36 מיליון ₪ בתמורה להקצאת מניות במחיר של 6.7 ₪ למניה. היקף האחזקות של פימי בשלב זה יגיע לכ-33.4% ממניות החברה והיא תהפוך לבעלת המניות הגדולה ביותר ובעלת השליטה בחברה. פימי תמנה 3 דירקטורים מטעמה וביניהם גם את יו"ר הדירקטוריון המיועד, מר איציק גת. בשלב השני, פימי תקבל אופציה למשך שנתיים להשקיע בחברה 18 מיליון ₪ נוספים בתמורה להקצאת מניות במחיר של 7.5 ₪ למניה. היקף האחזקות של פימי בשלב זה יוכל להגיע לכ-42% ממניות החברה. בשלב השלישי, פימי תקבל אופציה למשך 5 שנים להשקיע בחברה 54 מיליון ₪ נוספים בתמורה להקצאת מניות במחיר של 9 ₪ למניה. היקף האחזקות של פימי בשלב זה יוכל להגיע לכ-55% ממניות החברה.

מר גילון בק, שותף בכיר בקרן פימי: "אורביט פועלת בתחומים בעלי פוטנציאל צמיחה משמעותי. לחברה יש ידע ייחודי בתחומי מערכות תקשורת עתירות טכנולוגיה והיא מעניקה פתרונות  לשווקים מסחריים, אזרחיים וביטחוניים. העסקה תואמת את מדיניות הקרן לרכישת חברות והשבחתן ואנו מאמינים כי לפימי יכולת משמעותית וניסיון רב העשויים לתרום לצמיחת החברה ולקדם את מימוש הפוטנציאל הרב הקיים בה."

מר זאב שטיין, יו"ר אורביט: "אנו שמחים על כניסתה של קרן פימי להשקעה באורביט. השקעתה מהווה עדות ליתרונות הטכנולוגיים והתחרותיים של אורביט ולפוטנציאל העסקי הקיים בחברה. לאחר עשיה של שנים רבות בחברה והובלתה כיו"ר הדירקטוריון בעשור האחרון, אני שמח להעביר את הובלת הניהול באורביט לקרן פימי, לה רקורד עשייה והצלחות מוכחות, ובטוח כי הובלתה ומעורבותה יהיו לערך רב עבור החברה, העובדים, הלקוחות והמשקיעים. בכוונתי להמשיך לשמש יועץ לחברה ולסייע בידי היו"ר החדש בכל אשר יידרש כדי להצעיד את אורביט להצלחה".         

מר איתן ליבנה, מנכ"ל אורביט: "אורביט חיזקה בשנתיים האחרונות את היצע המוצרים של החברה וחתמה על הסכמים אסטרטגיים עם לקוחות מהגדולים ביותר בעולם הלוויינות והתעופה. פתרונות העקיבה המדויקים והמתקדמים של אורביט אפשרו לנו לפתח את מערכת ה-AirTRx, הנחשבת היום לפלטפורמת תקשורת לוויינית מהטובות בעולם. הביצועים שמציגות המערכות שלנו גם בתחומי הים והיבשה נחשבים גבוהים והן מותקנות בקרב לקוחות מובילים ברחבי העולם. אורביט מרחיבה בהדרגה את פעילותה גם בתחום יישומי תצפיות מהחלל והשנה חתמנו על עסקאות משמעותיות למכירת מערכות ה-Gaia 100 לקליטת לווינים באיכות גבוהה ובזמן אמת אל מול לווייני LEO ו-MEO. ההבנה הגבוהה של קרן פימי בחברות תעשייתיות גלובליות בכלל ובעולם התוכן של אורביט בפרט, כמו גם ניסיונם העסקי הרחב והמוכח, יסייעו לנו רבות במינוף נקודות הכוח והחוזקה של החברה ותרגומן לצמיחה עסקית ורווחיות".   

אולי יעניין אותך גם