"אותרו שני משלוחים מקוריאה הצפונית לסוכנות הסורית האחראית לתכנית הנשק הכימי"

דו"ח האו"ם שפורסם על ידי סוכנות הידיעות רויטרס קובע כי ".. ישנן ידיעות על שיתוף פעולה אסור בתחומי נשק כימי, טילים בליסטיים ונשק קונבנציונלי בין סוריה לקוריאה הצפונית"

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און (צילום: AP)

"בששת החודשים שחלפו אותרו שני משלוחים מקוריאה הצפונית לסוכנות הממשלתית הסורית האחראית לתכנית הנשק הכימי של סוריה", כך קובע דו"ח סודי של האו"ם בנושא הפרות סנקציות על ידי פיוניאנג.

הדו"ח, שחובר בידי מומחים בלתי תלויים של האו"ם, הוגש למועצת הביטחון בראשית החודש ותוכנו הגיע לסוכנות רויטרס. אין בדו"ח פרטים על המועד והמקום של איתור המשלוחים או על תוכנם. בדו"ח בן 37 עמודים נכתב כי "הצוות חוקר ידיעות על שיתוף פעולה אסור בתחומי נשק כימי, טילים בליסטיים ונשק קונבנציונלי בין סוריה לקוריאה הצפונית".

אחת מחברות המועצה, כתוב בדו"ח, דיווחה לצוות כי יש לה סיבה להאמין שהמשלוחים היו חלק מחוזה בין מסוריה לבין KOMID, ארגון פיתוח המכרות של קוריאה הצפונית. ארגון זה מצוי ברשימה שחורה של מועצת הביטחון מאז 2009, ומתואר כזרוע רכש הנשק ויצוא הנשק העיקרית של פיוניאנג בענייני טילים בליסטיים ונשק קונבנציונלי.

מחברי הדו"ח מוסיפים, כי הצד הסורי של השת"פ עם פיוניאנג בעסקות אלו הן חברות קש, המייצגות למעשה את 'המרכז למדע ומחקר' של סוריה  (SSRC), מרכז המשתף פעולה עם הארגון הצפון קוריאני KOMID. החוקרים בודקים שת"פ בין שתי המדינות בתחומי טילי סקאד והסכמי תחזוקה בקוריאה הצפונית של טילי קרקע-אוויר ומערכות הגנ"א של סוריה.

משלחות סוריה וקוריאה הצפונית באו"ם לא הגיבו על הדוח שהוגש למועצת הביטחון.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית