"המלכה אליזבת" השתתפה בתרגיל עם הצי האמריקאי

http://www.royalnavy.mod.uk/queenelizabeth

בשבוע שעבר השיקה בריטניה את נושאת המטוסים החדשה שלה "המלכה אליזבת'" (HMS Queen Elizabeth) בנמל פורטסמות' לאחר שהשלימה את החלק הראשון של מבחני הים שלה במסגרת תרגיל ימי גדול עם קבוצת התקיפה של נושאת המטוסים האמריקאית "ג'ורג' בוש", לאורך חופי סקוטלנד.

עצם קיום התרגיל עם הצי האמריקאי מעיד על החשיבות הרבה שהצי הבריטי מייחס לספינה, הגדולה ביותר בצי בריטי עד כה. לאחר סידרת בדיקות וטיפולים נספת בנמל פורטסמות', נושאת המטוסים תיכנס רשמית לשירות כאשר תאריך היעד הוא ב-2020. הבדיקות יכללו את הצד התיפעולי והמבצעי של הפעלת הספינה כגון ציוד השליטה והקשר וכן המראות ונחיתות מרובות, הכשרת צוותי הטיסה של ה-F-35 והסמכתם לפעול מהספינה.

"המלכה אליזבת" היא הראשונה מבין שתיים מהסדרה שהצי הבריטי הזמין, כאשר השניה ("הנסיך מוויילס" - HMS Prince of Wales) אמורה להיכנס למבחני ים במהלך 2019 ולשירות גם ב-2020, וביחד הן אמורות להוות את חוד החנית של הצי הבריטי ולתפוס כוננות באיזורים שונים בעולם.

"המלכה אליזבת'" נבנתה בעלות של כ-3.5 מיליארד ליש"ט, בעלת הדחק של 70,600 טונות ואורך של 280 מטרים. היא מיועדת לשאת 36 מטוסי F-35B, הגרסה הימית של המטוס המיועד להמראות קצרות ונחיתות אנכיות, וכן מגוון מסוקים מדגמים שונים - מסוקי סער, מסוקים נגד צוללות (נצ"ל) מסוקי תקיפה ואפילו את ה-V-22 "אוספרי" – תלוי באופי המשימות שהספינה תתבקש לבצע. בדומה לצי האמריקאי, נושאות המטוסים הבריטיות עומדות בראש קבוצת תקיפה הכוללת צוללות, סטי"לים וספינות של המארינס.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית