אל"מ יעקב (יקי) דולף - מח"ט הצנחנים החדש

אל"מ יעקב (יקי) דולף - מח"ט הצנחנים החדש

צילום: דובר צה"ל

אתמול (ד') מונה אלוף-משנה יעקב (יקי) דולף למפקד חטיבת הצנחנים. אלוף-משנה יעקב (יקי) דולף מחליף בתפקידו את תת-אלוף נמרוד אלוני, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות.

מדברי מפקד עוצבת "האש", תת-אלוף אורי גורדין: "למול המציאות הביטחונית, מתייצבת חטיבת הצנחנים, בחוד החנית של צה"ל, נלחמת ומגינה. בראש המאמץ הזה עמדת אתה נמרוד והובלת שינוי משמעותי- התאמת את גדודי חטיבת הצנחנים לשדה הקרב המודרני, חיזקת את הפלוגות ועסקת בחישול החרב, במקצועיותו ואיכותו של הצנחן הבודד. יקי, אתה מקבל תחת פיקודך חטיבה מעולה המאורגנת היטב לקרב ושאנשיה האיכותיים רתומים באופן מלא. אני סמוך ובטוח שבמנהיגותך הסוחפת תדע להצעיד את הצנחנים קדימה ולהוסיף נדבך חדש ומשמעותי. חטיבת הצנחנים, היו נכונים. בטוח שגם במשמרת של יקי תמשיכו להצטיין ולהוביל. ביחד, נמשיך ונתפלל שיבואו ימים של שקט ושלום. ביחד, נמשיך ונתכונן ליום פקודה- להתייצב ולהגן".

מדברי מפקד חטיבת הצנחנים היוצא, תת-אלוף נמרוד אלוני: "לפקד על חטיבת הצנחנים זה קסם שנוצר מהחיבור שבין אנשים מעולים ותרבות של מצוינות כדרך חיים. פגשתי במהלך תפקידי סמלים שהפכו למפקדי הצוותים הטובים ביותר שלנו-אנשים מדהימים אשר הגדירו מחדש את המושג 'ראש גדול' ואחריות. יקי ידידי, היכרותנו התחילה לפני 21 שנים וכבר אז ראינו שתגיע רחוק. אני גאה להעביר אליך את החטיבה. יש בך מיזוג יכולות מבצעיות ומנהיגותיות מהמעלה הראשונה ובדרכך המחברת בטוח אני כי תרתום את האנשים הנפלאים הללו אליך לכל מקום שתחפוץ בו. אני מסיים היום 26 שנות שירות בחטיבה ולאחר שהגשמתי את חלומי הגדול ביותר עד כה. ממחר, השירות במחיצתכם יהיה לי לזיכרון מתוק מאין כמוהו אך כולי תקווה שמשהו מהדברים שעשינו ביחד יצטרף לעתידה של החטיבה. בעצב מהול בגאווה אני נפרד מכם, אך תמיד אשאר צנחן".

מדברי מפקד חטיבת הצנחנים הנכנס, אלוף-משנה יעקב (יקי) דולף: "בחיל וברעדה מקבל אני את הפיקוד על חטיבת הצנחנים. במעמד זה אני מבקש להודות למפקד הפיקוד, האלוף רוני נומה, ומפקד האוגדה תת-אלוף אורי גורדין, על האמון שנתנו בי בהפקידם בידי את חטיבת הצנחנים. נמרוד חברי, לא נותר לי אלא להודות לך ולמשפחה התומכת, בשמי ובשם מפקדי וחיילי החטיבה כולה על פיקוד והובלת החטיבה כולה בשנתיים האחרונות ולאחל לך הצלחה רבה בתפקידך החדש. צנחנים, צה"ל סומך עלינו. נהיה מוכנים בכל רגע ובכל זירה להכריע את האויב ולנצח את הקרב. ננצח עם ברק בעיניים ושותפות מהחייל האחרון ועד המח"ט".

אולי יעניין אותך גם