תכירו: 'מעיל רוח' הסיני

המערכת מזהה איומים ב-360 מעלות באמצעות מכ"מ phased array במרחק עד 100 מטרים מהטנק. מרחק היירוט המינימלי נע בין 1.5 -10 מטרים, כך לפי פרסומים בסין

תכירו: 'מעיל רוח' הסיני

צילום מסך

סין הציגה את מערכת ההגנה האקטיבית שלה לרק"מ בשם GL-5 בניסוי מוצלח של יירוט טיל בקוטר 120 מ"מ. כך לפי דיווח של xinfengcao . המערכת כולה מורכבת 4 גלאים, 4 משגרי טילי יירוט ומערכת בקרת אש. המערכת מיוצרת על ידי חברת נוריקו הסינית.

לפי פרסום באתר news.sina.com.cn המערכת מותקנת על טנק VT4 / MBT3000 המיועד לייצוא. אולם, היא מתאימה למגוון רכב של טנקים ורק"מ.

המערכת מזהה איומים ב-360 מעלות באמצעות מכ"מ phased array במרחק עד 100 מטרים מהטנק. מרחק היירוט המינימלי נע בין 1.5 -10 מטרים. כמו גם, המערכת יודעת לשלוח התרעות לקבוצת טנקים שהיא חלק ממנה.

המערכת כוללת ארבעה קני שיגור עם שלושה מיירטים בכל אחד (סה"כ 12). לפי היירוט היא משגרת שני מיירטים על המטרה. כך שמדובר ככל הנראה ביכולת להתמודד עם ששה איומים במקביל.

המערכת צפה באמצעי התקשורת בשנת 2015 ללא תמונה, רק בראיון שערך כלי תקשורת סיני. הניסוי הסיני מראה שהסינים השיגו את האמריקאים בפיתוח מערכת הגנה אקטיבית. יחד עם זאת, המערכת טרם נוסתה בלחימה כפי שנוסתה מערכת מעיל רוח הישראלית.

אולי יעניין אותך גם