מצמץ ראשון: קים ג'ונג אום דוחה את האיום לשגר טילים לאי גואם

סוכנות הידיעות של קוריאה הצפונית KCN דיווחה הבוקר, כי "אחרי שהשליט קיבל תדרוך צבאי על תכנית שיגור הטילים, הוא החליט שהוא יעקוב עוד זמן מה אחרי ההתנהגות של ארה"ב לפני שיחליט אם להורות על השיגור"

https://youtu.be/JSarqlXtJaE

יש סימנים לירידת המתח בין ארה"ב לקוריאה הצפונית, וכפי הנראה ויתר השליט קים ג'ונג אום, או דחה, את כוונתו לשגר ארבעה טילים בליסטיים לטווח  בינוני היום , 15 באוגוסט, לעבר האי גואם.

העיתון הדרום קוריאני KOREA HERALD מדווח, כי וושינגטון הגבירה את לחצה על סין "להשתלט על בת בריתה בפיוניאנג". סוכנות הידיעות של קוריאה הצפונית KCN  דיווחה הבוקר, כי "אחרי שהשליט קיבל תדרוך צבאי על תכנית שיגור הטילים, הוא החליט שהוא יעקוב עוד זמן מה אחרי ההתנהגות של ארה"ב לפני שיחליט אם להורות על השיגור". בהודעה הצפון קוריאנית נאמר, כי ארה"ב היתה הראשונה שקירבה ציוד גרעיני אסטרטגי לקרבת קוריאה הצפונית, "ולכן עליה להיות ראשונה לקבל החלטה ולהוכיח במעשים שברצונה להפחית את המתיחות בחצי האי הקוריאני ולמנוע בכך התנגשות צבאית".

בהמשך יש איום כי "אם תתמיד ארה"ב בפעולותיה המסוכנות, היא תעמיד במבחן את איפוקה של קוריאה הצפונית ואז זו תקבל החלטה כפי שהצהירה בעבר".  בסיאול מפרשים את הדברים בכך שהמשטר בפיוניאנג משהה את תכנית שיגור הטילים לעבר גואם.

שר ההגנה האמריקני ג'ים מטיס השמיע בוושינגטון אזהרה כי "תהיה זו התגרות מלחמתית" אם קוריאה הצפונית תשגר טילים שיפגעו בטריטוריה אמריקנית. במקביל ממשיך הנשיא טראמפ ללחוץ לפתרון דיפלומטי, ושוחח על כך בין היתר עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה, עמו דיבר על שותפות בין ארה"ב, יפן, סין ורוסיה במאמצים דיפלומטיים למנוע שיגור טילים מקוריאה הצפונית.

סוכנות AP מדווחת כי במקביל מתקיים כל הזמן ערוץ הדיברות דיפלומטי חשאי בין וושינגטון לפיוניאנג, בהשתתפות נציג מיוחד של משרד החוץ האמריקני וראש משלחת קוריאה הצפונית באו"ם פאק סונג איל.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית