שייטת ספינות הטילים מקבלת מפקד חדש

אלוף-משנה גיא גולדפרב מחליף בתפקידו את אלוף-משנה זיו רום אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות

שייטת ספינות הטילים מקבלת מפקד חדש

מקור: דובר צה"ל

דובר צה"ל מוסר כי אתמול (א'), כ"א באב התשע"ז, 13 באוגוסט 2017, מונה אלוף-משנה גיא גולדפרב למפקד שייטת ספינות הטילים. אלוף-משנה גיא גולדפרב מחליף בתפקידו את אלוף-משנה זיו רום אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות.

מדברי מפקד זרוע הים, אלוף אליהו (אלי) שרביט: "זיו, היום אתה מעביר את התואר מפקד בכיר בים לבא אחריך. תואר שיש בו יותר חובות מאשר זכויות. פעלת מהזירה הצפונית, בה קיימת נוכחות מעצמתית חריגה וחדשה במחוזותינו ועד לאתגרים בים האדום. תודה על שירות מצוין, על ענייניות, מקצועיות, צנעה ועל פיקוד בגובה העיניים. עכשיו הפיקוד עובר אלייך גיא, אתה עתיר ניסיון בספינות הטילים בתפקידים מגוונים כמפקד- דרך מפקד פלגה, סגן מפקד שייטת ותפקיד מבצעי אחרון כמפקד בסיס אשדוד. אני משוכנע שתוכל לקחת את השייטת למקום הנכון בדיוק בתקופה כה מאתגרת".

מדברי מפקד שייטת ספינות הטילים היוצא, אלוף-משנה זיו רום: "שייטת ספינות הטילים היא עבורי בית, דרך חיים, מקום אליו אני אוהב להגיע מידי יום. אין תחליף לרגע בו יוצאים עם הצוות והספינה למרחבי הים. בשנתיים האחרונות התמודדנו בשייטת עם מציאות משתנה שבעקבותיה התאמנו על שיטות ההפעלה, יזמנו פעילות מבצעית רבה והפלגנו לזירות פעולה ותיקות וחדשות בים התיכון ובים האדום. בנוסף הרחבנו את פעילותנו במרחב המים הכלכליים של מדינת ישראל. פעלנו יחדיו לעיצוב וחיזוק רוח השייטת וחיזקנו את הקשרים עם זרוע היבשה כי עלינו מוטלת החובה לסייע בקרב ההכרעה במלחמה הבאה".

מדברי מפקד שייטת ספינות הטילים הנכנס, אלוף-משנה גיא גולדפרב: "לפני 22 שנים הגעתי כצוער שלב 5 לאח״י "גאולה" והאמת התאהבתי. התאהבתי בחיבור שבין המתכת האפורה לאנשים. זה לא סתם שאומרים שלספינות יש נשמה. זוהי נשמה של דורות רבים שצרובה במתכת האפורה. אני שב הביתה עם לב בוער מהתלהבות ופועם מהתרגשות. נמשיך לפעול במרחק קרוב ורחוק על מנת לשפר את יכולתנו המודיעינית, על מנת להרתיע את האויב ולסכלו. כל זאת על מנת להרחיק את המלחמה הבאה".

אולי יעניין אותך גם