עתירה לבג"ץ למינוי יושב ראש דירקטוריון התעשייה האווירית

התנועה מבקשת מבית המשפט מתן צו על-תנאי המורה לשר האוצר, שר הביטחון ודירקטוריון התעשייה האווירית  למנות יושב-ראש לדירקטוריון התעשייה האווירית, לפי חובתם עפ"י חוק

בתמונה: מטוס בתהליך הסבה מדגם B767-300, קרדיט לצילום התעשייה האווירית

עתירה זו עניינה בפגיעה חמורה ביותר, עד כדי שיתוק פעילותו של דירקטוריון אחת החברות הממשלתיות החיוניות והחשובות במשק הישראלי – התעשייה האווירית לישראל בע"מ.

שר האוצר, שר הביטחון, ממשלת ישראל, התעשייה האווירית לישראל ורשות החברות הממשלתיות גוררים רגליהם תקופת זמן ארוכה ובלתי סבירה, תוך שהם מתעלמים מחובותיהם המנהליות ומסרבים להפעיל את סמכותם שבחובה ולמנות יושב ראש לדירקטוריון החברה.

התנועה לאיכות השלטון מדגישה בעתירה כי מזה קרוב לשנה שמשרת יושב-ראש הדירקטוריון לא מאוישת ושלא עומד בראש ההנהלה העליונה של התעשייה האווירית אף גורם באופן קבוע, וזאת על אף הוראותיו הברורות והמחייבות של סעיף 24 לחוק החברות הממשלתיות.

כמו כן, בהימנעותם ממילוי חובתם על פי חוק למנות יושב ראש לדירקטוריון התעשייה האווירית לישראל בע"מ, פועלים המשיבים שר האוצר, שר הביטחון, ממשלת ישראל ודירקטוריון התעשייה האווירית בחוסר סמכות ובהתעלם מסמכותם שבחובה.

בנוסף, נוכח העובדה כי הותרת משרת יושב-ראש הדירקטוריון בלתי-מאוישת בתקופה כה גועשת ורוגשת בחברה הממשלתית, בה מתנהלת נגד בכיריה ועובדיה חקירה משטרתית מסועפת ורחבת-היקף, כך שהחברה נעדרת גורם שיכווין את פעילותה במהלך סערה זו שפקדה אותה ושיבטיח את מזעור הנזקים בתקופה זו – הינה בלתי-סבירה באופן קיצוני.

זאת ועוד, נוכח העובדה כי הותרת משרת יושב-ראש הדירקטוריון בלתי-מאוישת בעת זו, בה על החברה הממשלתית ליישם תכנית הבראה הכרחית "לשמירת יתרונה של החברה והתאמתה לתנאי השוק המשתנים", ואשר בהעדר יושב-ראש דירקטוריון קבוע היא אינה מיושמת כדבעי – הינה בלתי-סבירה באופן קיצוני.

כמו כן, נוכח העובדה כי הותרת משרת יושב-ראש הדירקטוריון בלתי מאוישת לתקופה כה ארוכה, אשר מביאה לצמצום יכולתה של המשיבים שר האוצר, שר ביטחון ורשות החברות הממשלתיות לפקח אחר התנהלות המשיבה התעשייה האווירית בהעדר יכולת לאכוף חובת דיווח– הינה בלתי-סבירה באופן קיצוני.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית