מאיר בן שבת - ראש המל"ל החדש

בן שבת כיהן ב-3 השנים האחרונות כראש המרחב הדרומי בשירות הביטחון הכללי (מקביל לדרגת אלוף)

קרדיט: לשכת רוה"מ

"בעוד יומיים יתחיל בתפקידו כראש המל"ל מאיר בן שבת, שנמצא איתנו כאן. מאיר הוא עתיר ניסיון ומעש בהגנה על ביטחון ישראל, בשב"כ, כולל בתפקידו האחרון כראש מרחב דרום, ואת כל תפקידיו עשה בהצטיינות. הוא גם מוכר לחברי הקבינט שכבר התנסו בבהירות מחשבתו, פרי ניסיונו פעמים רבות. אנחנו מקבלים אותו בברכה", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. 
 
מאיר בן שבת יליד 1966, נשוי ואב לארבעה, כיהן ב-3 השנים האחרונות כראש המרחב הדרומי בשירות הביטחון הכללי (מקביל לדרגת אלוף). בוגר תואר ראשון במדעי המדינה - אוניברסיטת בר אילן (בהצטיינות), בוגר התכנית לדירקטורים ונושאי משרה בכירים בתאגידים -אוניברסיטת ת"א, בוגר מגוון רחב של קורסים בתחום המודיעין ובתחום הניהול הבכיר.
 
התגייס לשירות הביטחון הכללי בינואר 89', מיד עם תום שירותו הסדיר בצה"ל (84-88 בחטיבת גבעתי). התחיל את דרכו כעובד מן השורה במרחב-הדרומי של השירות, רכש מומחיות בתחום החמאס ברצועת-עזה והיה שותף למרבית הפעולות נגדה בשני העשורים האחרונים. בין השאר, ניהל מטעם השירות את הפעילות במבצע "עופרת יצוקה" .
 
לאורך שנות-עבודתו באירגון, כיהן במגוון רחב של תפקידי ניהול, באגפי ביצוע ובאגפי מטה. בין השאר, עמד בראש שתי חטיבות וכיהן בראשות שלושה אגפים: אגף הסייבר, האגף הארצי לסיכול טרור וריגול ולמחקר ולמדיניות , והמרחב הדרומי. 
 
בתפקידיו אלה, הופקד על ניהולן של מערכות הכוללות מאות עובדים ומנהלים בתפקידים שונים ובמקצועות מגוונים, ניהל עשרות מבצעים מודיעיניים וסיכוליים, קיים קשרי חוץ ענפים, הקים יחידות, הוביל שינויים מבניים, ניהל תהליכי מחקר וחשיבה אסטרטגית ועסק בעיצוב המדיניות בשורה ארוכה של נושאים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית