טכנולוגיה ישראלית בפרויקט שדרוג של מטוסי קרב F-5 של חיל האוויר של תאילנד

על פי דיווחים בחו"ל השדרוג יכלול תוספת ערוצי נתונים למטוסים, מערכות נשק חדשות ומערכות ל"א

טכנולוגיה ישראלית בפרויקט שדרוג של מטוסי קרב F-5  של חיל האוויר של תאילנד

מטוס F-5 של חיל האוויר התאילנדי (צילום: חיל האוויר האמריקאי, אתר וויקיפדיה)

כלי תקשורת בחו"ל מדווחים כי רפאל ואלביט מערכות יטלו חלק בפרויקט של חיל האוויר של תאילנד לשדרוג מטוסי הקרב מדגם F-5 TIGER מתוצרת נורת'רופ גרומן של חיל האוויר התאי.

DEFENSE NEWS מדווח מאוסטרליה, כי השדרוג יכלול תוספת ערוצי נתונים למטוסים, מכ"ם רב-תכליתי, מערכות נשק חדשות ומערכות ל"א. המטוסים המשודרגים יכונו F-5 T SUPER TIGRIS. על פי הדיווח, ייעשו גם שינויים במבני המטוסים כדי להוסיף להם עוד כ-15 שנות טיסה. תוספת ערוצי התקשורת מיועדת לחבר את המטוסים למערכת שו"ב הגדולה של חיל האוויר התאי. ההנחה היא שהמכ"ם החדש הוא ELM-2-32  של אלתא/תע"א, אם כי גם החברה האיטלקית ליאונרדו מציעה לתאילנד  מכ"ם.

מטוסי חיל האוויר של תאילנד חמושים כבר היום בטילי אוויר-אוויר פיתון-4 של רפאל ובמערכת DASH-4  של אלביט מערכות, שהיא מערכת לקסדת הטייס. במסגרת השדרוג יוסיפו למטוסים פוד כיוון LITENING-3  וכן אמצעי-נגד אלקטרוניים SKYSHIELD  של רפאל. מערכת הקשר של המטוסים המשודרגים תוחלף במערכת קשר חסינה מפני חסימות.

באוקטובר 2014, מוסר DEFENSE NEWS, הודיעה אלביט מערכות כי חתמה על חוזה בשווי של 85 מיליון דולר לשדרוג מערכות אוויוניקה למטוסי F-5  של "לקוח באסיה שלא זוהה". מקורות בתאילנד אישרו שתאילנד היא הלקוח.

בחיל האוויר של תאילנד טסים גם מטוסי GRIPPEN JAS-39  של SAAB ומטוסי F-16  של לוקהיד מרטין. מטוסי F-16 מצויים עתה אף הם בתהליך של שדרוג  המכ"ם ומערכת כיוון חימוש בקסדת הטייס.