האמריקאים בוחשים? אוסטרליה לא מחדשת את חוזה חכירת ההרון

אוסטרליה עוד לא החליטה איזה מל"ט לקנות, אמריקאי או ישראלי, וכבר מבטלת את חכירת ההרון בצעד שישאיר אותה ללא מל"טים באוויר. הצעד הלא ברור הזה יכול להתפרש כמנוף לחץ אמריקאי על הממשל האוסטרלי

אוסטרליה מפעילה מזה שבע שנים את המל"טים של תעשייה אווירית מסוג הרון TP. באופן מפתיע, החליטו לאחרונה באוסטרליה לא להאריך את החוזה לפעימה נוספת, כך לפי פרסום של australiandefence.com.au

ההחלטה של אוסטרליה תמוהה מכיוון שמחד, הממשל האוסטרלי טרם החליט האם הוא רוצה לרכוש מל"טים ישראלים (TP)  או אמריקאים (MQ-9 Reaper). מאידך, הוא מפסיק את חוזה החכירה. כלומר, אם אתה לא קונה ולא חוכר - אתה נשאר בלי מל"טים.

לפי הפרסום האוסטרלים לא מאריכים את החכירה כי ההרון הוא מל"ט ישן. "אלו יכולות להיות חדשות עבור מפעילי הרון ברחבי העולם, אשר אולי לא חולקים את אותה דעה. אלו כוללים את אזרביג'אן, ברזיל, קנדה, אקוודור, גרמניה, הודו, ישראל, מרוקו, סינגפור, הרפובליקה של קוריאה, טורקיה וארצות הברית", כותבים ב-australiandefence.

כ 75 מפעילי כטב"מ הוכשרו באוסטרליה על ההרון בשנים 2009 - 2017 מתוך כ-150 איש סה"כ במערך. ההרון ביצע 27,849.6 שעות טיסה בשנים אלו. מתוכן, 27,139.9 באפגניסטן.

ב-australiandefence טוענים שההחלטה לא לחכור את ההרון משאירה את אוסטרליה במצב לימבו. גם אם יחליטו לרכוש את הריפר, יש כיום לאוסטרליה 4 אנשי צוות שיודעים להטיס אותו. כושר ההדרכה הוא 12 בשנה בארה"ב. כלומר, בשלוש עד חמש שנים הקרובות אוסטרליה תשאר בלי יכולת להפעיל מל"טים.

לפי הכתבה האוסטרלית, האמריקאים רוצים להשתמש בכלי ה-FMS כדי לדחוק את ההרון החוצה מאוסטרליה. ככל הנראה, המהלך של ויתור על חכירת ההרון הוא חלק מאסטרטגיית המכירה של האמריקאים.

"במבט ראשון, טענת ה-FMS עבור הריפר היא שוברת שוק. ה- RAAF רוצה להיות בעל יכולת דומה לזו של ארה"ב, ויש מאמצי אימון מובנים סביב הפלטפורמה. אבל זה לא אומר שאי אפשר לקיים תחרות. אפילו RFI לתעשייה האווירית לא יהיה מחוץ לשאלה כדי לקבל מושג על יכולת, עלות ולוח זמנים עבור הרון TP. נתונים אלה לכל הפחות יכולים להוסיף קצת לחץ תחרותי במקרה FMS, כמו עם Romeos לעומת NH90", מסכמים ב-australiandefence.

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות